חדשות בארץ

ישראלי שאובחן בקורונה ישוחרר לביתו לאחר בדיקות מתקדמות ששללו הידבקות

ברגיל, החולה ה-12, אושפז בבידוד בסוף השבוע לאחר שנחשד בנשיאת הנגיף. הערב, בעקבות בדיקות מתקדמות, הוא ישוחרר לביתו. במקביל, בשירות בתי הסוהר הוחלט על ביטול הביקורים הפתוחים בבתי הכלא מחשש להתפשטות הנגיף

ברגיל (צילום: עמוד הפייסבוק של רוני ברגיל)ברגיל (צילום: עמוד הפייסבוק של רוני ברגיל)
אא

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל ירד ל-11, לאחר שרוני ברגיל, תושב מגדל העמק שאושפז בבידוד בסוף השבוע, ישתחרר הערב (שלישי) בעקבות בדיקות מתקדמות ששללו את הידבקותו. ברגיל שב מנאפולי בסוף השבוע שעבר, קודם הנחיות משרד הבריאות על בידוד ביתי לחוזרים מאיטליה, ורק ביום חמישי נכנס לבידוד בביתו, ובשישי לפנות בוקר אובחן כנשא הנגיף והועבר לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

בד בבד, הערב דווח כי בשירות בתי הסוהר הוחלט על ביטול הביקורים הפתוחים בבתי הכלא מחשש להתפשטות הנגיף. לפי הידיעה בוואלה, מעתה ייערכו הביקורים דרך מחיצות, באופן שיימנע מגע ישיר עם אסירים. ההחלטה התקבלה בעקבות פניית ארגון רופאים למען זכויות אדם ללשכת מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בבקשה כי יפעל לקביעת נהלים בעניין. "לאור העלייה במספר הנדבקים באוכלוסיה הכללית והצפי כי המספרים עתידים להמשיך ולעלות, לא בלתי סביר להניח כי המחלה תתפשט גם לתוך בתי הכלא", כתב המנכ"ל רן גולדשטיין.

אסירים (צילום: פלאש 90)אסירים (צילום: פלאש 90)

ברגיל, רכז המדריכים ב"קהילת הדרך", מכון לגמילה מסמים ביישוב עילבון, היה החולה השביעי בישראל שנדבק בנגיף. בסוף השבוע הוא חשף את זהותו בפוסט בפייסבוק, בו תיאר את השתלשלות המקרה. "רציתי לשתף אתכם שביום שבת שעברה חזרתי מטיול משפחתי באיטליה בנאפולי", כתב ברגיל. "קיבלנו הנחיות ברורות מהגורמים המוסמכים שעלינו לחזור לשגרת חיים רגילה וכך עשינו. רק ביום חמישי האחרון אחר הצהריים קיבלנו הנחיה, יחד עם עוד אלפי אנשים שחזרו מאיטליה, שעלינו להיכנס לבידוד ביתי לשבועיים, וכך עשינו.

"מבדיקה שעשיתי בבית חולים ביום שישי לפנות בוקר התגלה שאני נושא את הנגיף לצערי. נדבקתי בעצמי באקראי, אין לי מושג איך וממי, וזה גם לא ממש משנה. אתמול פורסם שבחור ממגדל העמק נדבק, אז לצערי זה אני. והייתי במגע שלא באשמתי ולא במתכוון עם אנשים, גם אשתי והבן שלי, ולא היה לנו מושג עד יום חמישי שיהיו לזה השלכות על אחרים", הוא הוסיף. משרד הבריאות הודיע לאשתו ובנו כי בדיקת המעבדה שללו את הידבקותם בנגיף הריאות הסיני.

הצבעה בקלפיות המבודדות (צילום: פלאש 90)הצבעה בקלפיות המבודדות (צילום: פלאש 90)

אמש הודיע משרד הבריאות כי שני ישראלים נוספים ששבו מאיטליה נדבקו בנגיף הקורונה, והוכנסו לבידוד. בכך, עלה מניין החולים בישראל ל-12, לאחר שאמש אובחנו שלושה חולים נוספים, שנדבקו גם הם באיטליה קודם שנחתו בשבוע שעבר בישראל. בהודעת המשרד נאמר כי אחת מהחולים היא תושבת רמת גן, שחזרה ב-25 בפברואר מאיטליה, והשני הוא תושב אשדוד שנחת בנתב"ג יממה לאחר מכן. עוד נמסר כי הפרטים המלאים על הבדיקה האפידמיולוגית ומיקומים מדויקים יפורסמו בהמשך.

שלושת החולים שעליהם דיווח משרד הבריאות ביום ראשון סובלים מתסמינים קלים של הנגיף, והם הגיעו לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. שניים מתוכם הינם בני משפחה, שחזרו מאיטליה ולא נדבקו בארץ. הם נחתו בנתב"ג ביום חמישי, 27 בפברואר, בטיסת אל על מספר LY290, ומתגוררים במושב בדרום הארץ. ממשרד הבריאות נמסר, כי נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי. החולה השלישית הינה חיילת צה"ל מאור יהודה, העובדת בחנות "הפיראט האדום" בעיר, המצויה בבעלותו של חולה קורונה שחזר מאיטליה בשבוע שעבר. לפי דובר צה"ל, מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד"א. בנוסף, חיילים המשרתים עמה קיבלו הודעה אישית, וכן מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים ששהו בסביבתה.

תגיות:נגיף הקורונהישראלשב"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה