חדשות בארץ

בניגוד להצהרות, ראשי בלוק הימין החליטו: לא פוסלים את ליברמן

בפתח הפגישה אמר גפני כי במפלגה "מקווים שלא נלך לבחירות נוספות" וכי זה "סביר" שתוקם ממשלה, אך הדגיש כי "אין ממשלת אחדות – יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר או פחות". מוקדם יותר נועד דרעי עם נתניהו לפגישה במעון ראש הממשלה שארכה במשך כשעה וחצי, שעסקה ב"תרחישים השונים ובהרכבת הממשלה"

ליברמן ודרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ודרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי סיעות הימין נועדו בצהריים (שלישי) לישיבת הערכת מצב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת. ח"כ משה גפני מיהדות התורה אמר בפתח הפגישה כי במפלגה "מקווים שלא נלך לבחירות נוספות" וכי זה "סביר" שתוקם ממשלה, אך הדגיש כי "אין ממשלת אחדות – יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר או פחות". בתום הפגישה הוחלט כי גוש הימין לא ישלול ישיבה עם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, ומהליכוד נמסר כי הם "לא פוסלים מפלגות שמכירות בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

עם זאת, יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, נשאל בכניסתו לישיבה האם יפסול ישיבה עם ליברמן והשיב: "מי זה ליברמן?". הוא הוסיף: נשב עם ראש הממשלה ונראה מה הקווים שלו". לדבריו, תוצאות הבחירות מלמדות על "הישג גדול לראש הממשלה. בעזרת השם נמשיך להיות רוב, נשתף פעולה ונהיה עוד יותר חזקים". בדומה לגפני, גם ליצמן הכריז כי הוא "בטוח שנגיע למצב שלא יהיו עוד בחירות".

מספירת יותר מ-90% מהקולות עולה כי לגוש הימין יש 59 מנדטים, לעומת המרכז-שמאל שגורף 54 ו-7 מנדטים לליברמן. בחלוקה למפלגות: הליכוד מובילה עם 36 מנדטים, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 15, ש"ס 10, יהדות התורה 7, העבודה-גשר-מרצ 7, ישראל ביתנו 7 וימינה 6.

ראשי הסיעות החרדיות (צילום: פלאש 90)ראשי הסיעות החרדיות (צילום: פלאש 90)

במענה לשאלה האם בימין יחתרו לכינון ממשלה צרה אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי: "למה צרה? רחבה מאוד". מוקדם יותר נועד דרעי עם נתניהו לפגישה במעון ראש הממשלה שארכה במשך כשעה וחצי, שנגעה ב"תרחישים השונים ובהרכבת הממשלה". למרות החלטת הגוש שלא לפסול ישיבה עם ליברמן, דרעי אמר לפני כשבוע כי "אין שום סיכוי שנשב איתו". גם נתניהו אמר בריאיון ל'קול ברמה' כי "ליברמן לא יהיה בממשלה שלנו". ליצמן הודיע כי אם תעלה אפשרות כזו, הוא יעביר את המלצתו למועצת גדולי התורה, לפיה לא ראוי להקים ממשלה עם מנהיג שהטיח בשנה האחרונה האשמות חריגות בציבור החרדי.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר בישיבת הסיעה בירושלים: "תוצאות הבחירות טובות לגוש הימין, אבל זה לא נגמר. המשימה שלנו היא לדאוג שמדיניות ימין תיושם בפועל. יש כאן הזדמנות לממשלת ריבונות. הרכב הקואליציה יקבע האם תהיה ריבונות. אם יכניסו אנשי שמאל, לא תהיה ריבונות. נתנו את הנשמה, שמרנו על קמפיין בוגר ונקי והצלחנו מבלי לירות בתוך הנגמ"ש. אנחנו נישאר מאוחדים וחזקים יחד". ח"כ איילת שקד אמרה גם היא בישיבת הסיעה: "כולם עבדו קשה ומתואם ועשו את המקסימום. ברור מהתוצאות שתקום ממשלת ימין. זו בחירה מובהקת של הציבור".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה