חדשות בארץ

האם כחול לבן לא תיכנס לממשלת אחדות? זה מה שחושבים במפלגה

בכחול לבן החלו מחשבים את דרכם לאור התוצאות החלקיות המנבאות הפסד צורב למפלגה. "בני גנץ היה נכנס עוד שבועיים לתפקיד ראש הממשלה ומחליף את נתניהו – במקום לתת נאום הפסד בנמל תל אביב", אמר גורם אנונימי במפלגה. לפי הפרסום, ח"כים שהתבטאו באופן מתירני בנוגע לישיבה תחת נתניהו, זכו לנזיפה מצד בכירים במפלגה שהבהירו להם כי "מדובר בדברים שאינם תואמים את הקו של המפלגה", והם נדרשו שלא להתבטא יותר בנושא

נמל תל אביב, אמש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נמל תל אביב, אמש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מאז הפרסום אמש (שלישי) של תוצאות המדגמים החוזים כישלון למחנה השמאל וכמעט-ניצחון לגוש הימין, בכחול לבן נשמעים קולות המצרים על כך שהמפלגה דחתה בנובמבר את מתווה האחדות של נשיא המדינה ראובן ריבלין, במסגרתו אמור היה יו"ר המפלגה בני גנץ להיכנס למשרד ראש הממשלה בעוד כשבועיים. אלא, שבמקום זאת, לפנות בוקר נשא גנץ נאום הפסד בגני התערוכה, כשברקע ביקורת פנימית רבה על כישלון הקמפיין ושאלת התאמתו של גנץ בהובלת המפלגה. כעת, יש במפלגה שקוראים, הן בפומביות והן באנונימיות, לחתור לממשלת אחדות עם הליכוד בהובלת בנימין נתניהו.

הנדל וגנץ (צילום: פלאש 90)הנדל וגנץ (צילום: פלאש 90)

גורם בכחול לבן מתח ביקורת על המדיניות הקשוחה של כחול לבן באשר לכינון ממשלת אחדות עם נתניהו. בשיחה עם ynet הוא אמר כי אם הנהגת המפלגה הייתה מאמצת בסבב הקודם את מתווה הרוטציה, "בני גנץ היה נכנס עוד שבועיים לתפקיד ראש הממשלה ומחליף את נתניהו – במקום לתת נאום הפסד בנמל תל אביב". עמדה זו איננה חדשה, והיא הושמעה מפי כמה חברי כנסת, כמו אורית פרקש הכהן, שטענו כי יש להיכנס לממשלה תחת נתניהו ולא לפספס הזדמנות לשים קץ לשלטונו.

גם אתמול, לאחר פרסום המדגמים הראשונים, פרקש הכהן סירבה לפסול ישיבה בממשלה תחת נתניהו, ואסף זמיר, עמיתה למפלגה, אף טען כי זהו המתווה עליו דיברו כל העת בכחול לבן. ח"כים אחרים שנותרו בעילום שם הפנו אצבע מאשימה ישירות לכיוונו של היו"ר, וחלקם תקפו את "הקמפיין האנמי והמבולבל". לדברי אחד הפעילים, "אם היו נותנים ללפיד להוביל את הקמפיין עם אש בעיניים וסכין בין השיניים, לא היינו רואים הפסד כזה". לדבריו, "גנץ לא הוביל את הקמפיין, אלא הובל. האחריות לתוצאה היא שלו".

במטה כחול לבן הקפידו להציג בקמפיין הבחירות קו תקיף נגד תיקי השחיתות של ראש הממשלה, ככזה שמוצב בראש סדר היום של המפלגה. לדברי ח"כ עופר שלח, "מהתוצאות ברור שצריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו גם בדרך ובמהות לא רק בניקיון הכפיים. זו המסקנה שלי". לצד זאת הוא הדגיש כי "בשום מקרה אסור לנו להיכנס לממשלת אחדות".

שלח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שלח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הפרסום, ח"כים שהתבטאו באופן מתירני בנוגע לישיבה תחת נתניהו, זכו לנזיפה מצד בכירים במפלגה שהבהירו להם כי "מדובר בדברים שאינם תואמים את הקו של המפלגה", והם נדרשו שלא להתבטא יותר בנושא. "אנחנו עדיין מחכים לתוצאות האמת של הבחירות כדי לראות מה האפשרויות של המפלגה לעשות מבחינה פוליטית בהתאם לתוצאות", אמר גורם אחר.

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן התייחסו בצהריים בטוויטר לאפשרות שיערקו לליכוד: "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. 1. לא פנו אלינו. 2. לא יפנו אלינו. 3. הם יודעים למה". לעומת זאת, דוברו של נתניהו, יונתן אוריך, אמר לגלי צה"ל כי מתנהלים "מגעים עם ח"כים מכמה מפלגות מהצד השני, גם הם הבינו שלגנץ אין יכולת ודרך להקים ממשלה". אוריך הוסיף: "אני מניח שדי בקרוב נביא גם את ההצבעות החסרות מהצד השני". בראיון בחדשות 13, הביע אוריך תקווה שבתוך כמה ימים תוקם ממשלה, "שתישען על קולות בצד השני. דיברנו עם בין ארבעה לשישה ח"כים".

תגיות:כחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה