חדשות בארץ

לאחר ספירת 90% מהקולות: 36 מנדטים לליכוד, 59 לגוש הימין

על פי תוצאות הביניים, שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית, הפער בין הליכוד לכחול לבן עומד על 4 מנדטים. ש"ס עולה ל- 10 מנדטים. תוצאות סופיות יתפרסמו מחר, עם תום ספירת המעטפות הכפולות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:53)

בוועדת הבחירות המרכזית אמרו הבוקר (שלישי) כי הסתיימה ספירת כל הקולות בקלפיות הרגילות, ואלו יפורסמו בשעות אחר הצהריים, בתום הליכי בקרה שונים.

מנתוני הביניים שפרסמה הוועדה, המבוססים על 90% מקולות הבוחרים, עולה כי הליכוד מוביל את רשימת המפלגות עם 36 מנדטים, בעוד לכחול לבן 32 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, וש"ס עולה ל- 10 מנדטים. ליהדות התורה, ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרצ – 7 מנדטים לכל אחת. ימינה מקבלת 6 מנדטים. עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה.

על פי הנתונים, גוש הימין זוכה במצטבר ל- 59 מנדטים, בעוד מחנה השמאל-ערבים עם 54 מנדטים. ישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

כאמור, מדובר בתוצאות ביניים. גם לאחר פרסום תוצאות ההצבעה בקלפיות הרגילות, המערכת הפוליטית ואזרחי ישראל יצטרכו להמתין לתוצאות הסופיות, שיתקבלו מחר, בתום ספירת המעטפות הכפולות. במידה ולגוש הימין לא יהיו 60 מנדטים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יזדקק לאצבעות נוספות מהמחנה היריב כדי שיוכל להקים ממשלה צרה. יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה, אמר הבוקר כי מתנהלים מגעים עם "מי שנמצאים כעת בצד השני" כדי להביא להקמתה המהירה של ממשלה בראשות נתניהו. "דיברנו עם בין 4 ל- 6 חברי כנסת. אני חושב, שזה ייגמר בימים הקרובים", הצהיר בריאיון לחדשות 13.

אוריך סירב לנקוב בשמותיהם של חברי הכנסת עמם מתנהלים המגעים. לדבריו, "אין ספק, שגם בכחול לבן מבינים – כמו המצביעים שלהם – שאין דרך אחרת לממשלה ציונית, מתפקדת וטובה למעט ממשלה בראשה עומד בנימין נתניהו. לכן אני מעריך שחברי כנסת שנמצאים כרגע בכחול לבן, ולא רוצים למצוא את עצמם בעוד בחירות שישאירו אותם בחוץ – יצטרפו אלינו".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר הבוקר הצהרה קצרה לתקשורת בפתח ביתו. "כפי שהבהרתי כבר אתמול, אנחנו נמתין לתוצאות הסופיות. ביום חמישי בצהריים מתכנסת סיעת ישראל ביתנו, ושם נקבל את כל ההחלטות. כפי שהתחייבנו לבוחר, נעשה הכל כדי למנוע בחירות רביעיות. אנחנו מתכוונים להכריע לכאן ולכאן".

בתשובה לשאלה האם יצטרף לממשלה של גוש הימין, ענה ליברמן: "אין גוש ימין, יש גוש חרדי-משיחי. אנחנו לא חלק ממנו. אנחנו שייכים לימין האמיתי, הימין הליברלי, ונפעל בהתאם לאינטרס הלאומי וההתחייבויות לבוחר".

 

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה- 23, לחצו כאן.

תגיות:הליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה