חדשות בארץ

דובר רה"מ: יהיו עריקים מכחול לבן, בימים הקרובים תוקם ממשלה

יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי מתנהלים מגעים עם "בין 4 ל- 6 חברי כנסת" כדי לשכנעם להצטרף לקואליציית ימין בראשות נתניהו: "אני חושב, שזה ייגמר בימים הקרובים"

יונתן אוריך (צילום: פלאש 90)יונתן אוריך (צילום: פלאש 90)
אא

יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר (שלישי) כי מתנהלים מגעים עם "מי שנמצאים כעת בצד השני" כדי להביא להקמתה המהירה של ממשלה בראשות נתניהו. "דיברנו עם בין 4 ל- 6 חברי כנסת. אני חושב, שזה ייגמר בימים הקרובים", הצהיר בריאיון לחדשות 13.

אוריך סירב לנקוב בשמותיהם של חברי הכנסת עמם מתנהלים המגעים, אולם ציין כי מדובר ב"חברי כנסת, שמבינים שאין ממשלה אחרת חוץ מממשלה בראשות הליכוד ונתניהו. גם המצביעים של כחול לבן מבינים את זה, לכן הבאנו את ההישג הזה".

בתשובה לשאלה כיצד מנסים בליכוד לשכנע חברי כנסת לערוק לשורות הימין, אמר אוריך: "אנחנו מבטיחים להם שותפות בממשלה חזקה, שתפעל לטובת אזרחי ישראל. אף אחד לא רוצה בחירות רביעיות. זה גם הקמפיין שאתו הלכנו אל הבוחר: אמרנו 'תצביעו, אנחנו צריכים עוד מנדט אחד כדי להקים ממשלה חזקה, כדי למנוע בחירות רביעיות ולמנוע ממשלה של גנץ שתלויה באחמד טיבי'. אנחנו הולכים לקיים את ההבטחות האלה. בעזרת השם, אני מקווה שיהיו לנו תוצאות טובות".

"אין ספק, שגם בכחול לבן מבינים – כמו המצביעים שלהם – שאין דרך אחרת לממשלה ציונית, מתפקדת וטובה למעט ממשלה בראשה עומד בנימין נתניהו. לכן אני מעריך שחברי כנסת שנמצאים כרגע בכחול לבן, ולא רוצים למצוא את עצמם בעוד בחירות שישאירו אותם בחוץ – יצטרפו אלינו", כך אוריך.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגדיר את המגעים שמנהלת מפלגתו עם עריקים פוטנציאליים כ"אפקטיביים". בריאיון לחדשות 12, הצהיר זוהר כי אם לגוש הימין יהיו 60 מנדטים, "אפשר להגיד בוודאות שנקים ממשלה". בדומה לאוריך, הוא סירב לנקוב בשמות: "בפוליטיקה הכל יכול לקרות. גם אם היו שיחות עם גורמים במחנה השני לפני הבחירות, והיו כאלה, בצד השני מבינים ששם אין להם עתיד – זה או לשבת באופוזיציה או ללכת למערכת בחירות רביעית, שתדרדר אותם בעוד כמה מנדטים".

על פי מדגמי הערוצים השונים, שעודכנו במהלך הלילה, לגוש הימין 59 מנדטים, כך שנתניהו יזדקק ל- 2 אצבעות נוספות לפחות מהמחנה היריב כדי שיוכל להקים ממשלה צרה. תוצאות האמת של הקלפיות הרגילות נספרות בשעות האחרונות באיטיות רבה, והן צפויות להתפרסם באופן רשמי בשעות אחר הצהריים או הערב. תוצאות סופיות של הבחירות יתקבלו מחר, בתום ספירת המעטפות הכפולות, המהוות כ- 6% מכלל הקולות.

 

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה- 23, לחצו כאן.

תגיות:יונתן אוריךבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה