חדשות בארץ

שיעור ההצבעה ממשיך לעלות: 65.5% עד השעה 20:00

על פי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, עד השעה 20:00 הצביעו 65.5% מכלל בעלי זכות הבחירה, לעומת 63.7% בבחירות האחרונות בספטמבר 2019

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה- 23 ממשיך לטפס. נכון לשעה 20:00, הצביעו 65.5% מכלל 6,453,255 בעלי זכות הבחירה – 1.8% יותר מהבחירות הקודמות, שהתקיימו בספטמבר 2019. באפריל 2019 הצביעו עד לשעה זו 61.3% מכלל בעלי זכות הבחירה. מדובר באחוז ההצבעה הגבוה ביותר מאז 1999. על פי ההערכות, בתום ההצבעה יגיע שיעור ההצבעה לכ- 73%.

16 הקלפיות הייעודיות, שהוקמו ברחבי הארץ עבור האזרחים הנאלצים להישאר בבידוד בית מחשש לקורונה, נסגרו בשעה 19:00 – שעתיים מעבר למתוכנן, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה להאריך את ההצבעה בקלפיות אלו בשל העומסים שנרשמו בהן. על פי נתוני מד"א, שאנשיו איישו את ועדות הקלפי בקלפיות אלו, 4,073 בני אדם מימשו את זכות ההצבעה.

בבתי הכלא הסתיימה ההצבעה בשעה 20:00, והקלפיות נאספות על ידי ועדות הקלפי. משירות בתי הסוהר נמסר, כי 80% מכלל הזכאים להצביע מימשו את זכותם – אחוז גבוה לעומת שני מועדי הבחירות האחרונים.

פחות משעה נותרה לסגירת הקלפיות, ובמערכת הפוליטית שוררות דריכות רבה לקראת מדגמי הערוצים השונים, שיפורסמו בדיוק בשעה 22:00. בש"ס וביהדות התורה שוררת דאגה רבה, לאור הדיווחים כי בריכוזים החרדיים נרשם אחוז הצבעה נמוך יחסית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע היום עם רעייתו שרה בקלפי בבית הספר "בית חינוך עירוני ג'" בירושלים. "אני קורא לכולם ללכת להצביע", אמר נתניהו בתום ההצבעה. "זו זכות דמוקרטית גדולה, ואנחנו צריכים להיות גאים בה. לבוא בזקיפות קומה, ולהצביע בביטחון".

"אנחנו עושים כל מה שצריך לטפל בנושא הבריאות והקורונה, אין לכם מה לדאוג", הדגיש ראש הממשלה. "אל תשמעו לפייק ניוז ולניסיונות למנוע מכם לבוא להצביע. תגיעו בזקיפות קומה ובביטחון. יהיה טוב למדינת ישראל".

מוקדם יותר היום, הגיע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לקלפי בעיר ראש העין, בה הוא מתגורר. "אני קורא לכל האזרחים – אלו שתומכים בי, וגם אלו שלא תומכים בי – ללכת להצביע כפי שהם חושבים בצורה ישרה ופשוטה. בסופו של דבר, היום הזה הוא יום חג לדמוקרטיה הישראלית".

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא אף הוא לאזרחים לצאת ולהצביע. בדברים שנשא בקלפי בשכונת יפה נוף בבירה, בה הצביע, מתח ריבלין ביקורת נוקבת על המשבר הפוליטי המתמשך: "יום הבחירות בדרך כלל הוא יום חג לדמוקרטיה הישראלית, אבל אני מוכרח לומר שהיום אין בי שום חגיגיות. יש לי תחושה לא פשוטה, אפילו של בושה, מולכם, אזרחי מדינת ישראל. זה פשוט לא מגיע לנו. לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה כמו המערכת שנגמרת היום. לא מגיעה לנו גם תקופה נוספת של חוסר יציבות, שאינה מסתיימת. מגיעה לכולנו ממשלה שתעבוד עבורנו".

תגיות:בחירות 2020אחוז הצבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה