חדשות בארץ

בחירות בסימן קורונה: הוארך מועד סגירת הקלפיות לשוהים בבידוד

במד"א מסרו כי עד לשעה 16:30 הצביעו בקלפיות המבודדות 3,262 בני אדם, מתוך 5,863 בעלי זכות הצבעה שמצויים בבידוד. במקביל, בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו על תגבור עמדות ההמתנה והחיטוי בקלפיות הקורונה בעקבות העומס שנוצר במיעוטן, וקראו לציבור המצביעים לגלות הבנה

קלפי מבודדת (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)קלפי מבודדת (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית החליטה היום (שני) להאריך בשעתיים את משך הזמן שבו יוכלו האזרחים השוהים בבידוד ביתי בשל נגיף הקורונה, והוא יסתיים בשעה 19:00. לפי הוועדה, ההחלטה התקבלה  בשל תורים ארוכים המשתרכים בכניסה לקלפיות הייעודיות להם. במקביל, בשעה זו נפתחו שתי קלפיות ייעודיות נוספות למבודדים, האחת ברחוב יגאל אלון 60 בתל אביב והשנייה בכפר סבא.

עוד מסרו בוועדה כי שיעור ההצבעה עד השעה 16:00 עמד על 47%, ובכך רשם עלייה נוספת לעומת הבחירות בספטמבר, אז עמד שיעור ההצבעה בהתאמה על 44.3%.

לפי דובר מד"א, זכי הלר, עד לשעה 16:30 הצביעו בקלפיות המבודדות 3,262 בני אדם, מתוך 5,863 בעלי זכות הצבעה שמצויים בבידוד. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, הודיעה על תגבור עמדות ההמתנה והחיטוי בקלפיות הקורונה בעקבות העומס שנוצר במיעוטן, וקראה לציבור המצביעים לגלות הבנה. "יש עומסים, אנחנו מקבלים פניות מאנשים שרוטנים על ההמתנה. השתדלנו לעשות ככל האפשר", אמרה. לדבריה, בוועדה התקבל דיווח על שני נוסעים השבים מאיטליה שהודיעו לבני משפחתם שבכוונתם להצביע בקלפי רגילה. "דיווחנו על כך למשטרה וההצבעה שלהם תימנע". עוד אמרה המנכ"לית כי בוועדה נערכים לספירה נפרדת של הקולות מהקלפיות המבודדות.

עמדת חיטוי בקלפי קורונה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)עמדת חיטוי בקלפי קורונה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הבוקר הוזעקה המשטרה לקלפי מבודדת הסמוכה למשרד הרישוי בחולון, בעקבות התפרעות של תושבים שניסו למנוע את פתיחתה. "יהיה שם שוטר במהלך היום ואני מניחה שלא יהיו יותר בעיות", אמרה עדס, שבישרה כי למרות ההתפרעות, הקלפי תיפתח הודות להתערבות המשטרה. עם זאת, במשטרה טענו כי לא נרשמה התפרעות, ומסרו כי הוזעקו לאחר שמורים לנהיגה התלוננו על האוהלים שהפריעו לעבודתם.

עדס, שאמרה את הדברים בריאיון ל-ynet, הוסיפה כי היא "מקווה מאוד" שלא יהיו עוד הפרעות. "לכן גם בקרוב המקרים בחרנו מתחמים שהם יחסית מבודדים, כמו מתחם משרד הרישוי לשעבר בירושלים שאין בו פעילות. צריך לזכור שהיום גם יום שבתון, כך שהקמנו את הקלפיות באזורי תעשייה וכדומה, במטרה להרחיק הקלפיות הללו מהתושבים", הבהירה.

תגיות:בחירות 2020נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה