חדשות בארץ

לאחר שפקודיו לעגו לאתיופים: מפקד תחנת משטרה הודח מתפקידו

בהודעת המשטרה נאמר כי בעקבות "תחקיר הגזענות" ו"בדיקה מקיפה בדבר נורמות ההתנהלות בתחנת קריית מלאכי כולה", לרבות דרגי פיקוד התחנה, הודח מפקד התחנה בעקבות "ליקויים בהתנהלותו". ההחלטה על כך מגיעה כשבוע לאחר הפרסום שחשף התכתבויות של קצינים בכירים שהביעו יחס בוטה ומזלזל באתיופים שהיו בטיפול התחנה. מ"מ המפכ"ל: לא מייצגת את ערכי הארגון ואינה מאפיינת את שוטרי משטרת ישראל

התכתבויות השוטרים בתחנת קרית מלאכי (צילום מסך, כאן 11)התכתבויות השוטרים בתחנת קרית מלאכי (צילום מסך, כאן 11)
אא

סגן ניצב שי מזרחי, מפקד תחנת משטרת קריית מלאכי, הודח אתמול (ראשון) מתפקידו בעקבות תחקיר בארגון שהעלה חשד לגזענות מצד שוטרים בתחנה כלפי בני העדה האתיופית. בפרסום בכאן 11 נחשפו שורה של תכתובות פנימיות בין פקודיו של מזרחי, שהביעו זלזול בבני העדה שהיו בטיפול בתחנה. לפי הודעת המשטרה, מזרחי עצמו יועבר מתפקידו למשרה אחרת בארגון, ושלושת השוטרים שהיו מעורבים במעשה הוצאו לחופשה כפויה והם יועמדו לדין משמעתי.

בהודעת המשטרה נאמר כי בשל "תחקיר הגזענות" ו"בדיקה מקיפה בדבר נורמות ההתנהלות בתחנת קריית מלאכי כולה", לרבות דרגי פיקוד התחנה, הודח מפקד התחנה בעקבות "ליקויים בהתנהלותו". במשטרה הדגישו כי "מקרים אלו אינם מאפיינים את התנהלות קציני ושוטרי משטרת ישראל שהנם שוטרים מקצועיים וערכיים".

מעצר מפגין אתיופי במחאות בני העדה (צילום: פלאש 90)מעצר מפגין אתיופי במחאות בני העדה (צילום: פלאש 90)

בפרסום בשבוע שעבר הובאו התכתבויות בקבוצת וואטסאפ של שוטרי תחנת קריית מלאכי – בה חברים כ-30 קצינים, חוקרי משטרה, בלשים ורכזי מודיעין – שהביעו יחס בוטה וחריג נגד עצירים אתיופים. באחת מהן הוצגה תמונתו של עצור שהובא אל התחנה אזוק ומדמם וקצין החקירות הדביק לו כינוי בלתי הולם. חוקרת נוספת הגיבה באופן גס, וקצין אחר השיב: "כן, צבעוני כזה".

לאחר מכן, לאחר שנשלחה תמונה נוספת של העצור כשהוא מדמם, כתבה החוקרת: "אוו, צלקת מהמשטרה לכל החיים" וצירפה אימוג'י מחייך. שוטר נוסף הוסיף: "(הוא) אכל הרבה כביש וגז פלפל". בהמשך ביקש קצין החקירות תמונה נוספת של הצעיר החבול, ונענה בתגובה: "רוצה לתלות במשרד למקרה שתתגעגע?". החוקר כתב כי הצעיר "לא מוכן להצטלם, בחור ביישן", ואילו קצין החקירות הוסיף: "צנוע".

בעקבות הפרסום קבע בשבוע שעבר צוות בדיקה מיוחד כי ארבעת קצינים ושוטרים ממשטרת קריית מלאכי יושעו מתפקידם, וכעת יבחן מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם סופר, כיצד לנהוג בעניינו של מזרחי. ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר לאחר הפרסום כי הוא רואה בחומרה "כל התבטאות מעין זו שאינה מייצגת את ערכי הארגון ואינה מאפיינת את שוטרי משטרת ישראל".

תגיות:משטרת ישראלאתיופיםקריית מלאכי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה