חדשות בארץ

אחוז הצבעה עד השעה 14:00 גבוה מהסבב הקודם; נמשכים העימותים בשמאל

על פי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, שיעור ההצבעה נכון לשעה 14:00 עומד על 38.1% מבעלי זכות ההצבעה. מדובר בנתון הגבוה מאז שנת 2013, ועלייה של מעל 1.5% מאז הבחירות בספטמבר. עמיר פרץ תוקף את גנץ: "כמו שקורה בקרב אמיתי, כשמנהיג מזהה שיש ירי על כוחותינו הוא מייד מורה – 'חדל אש!'"

צפת, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)צפת, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

שיעור ההצבעה לכנסת ה-23 עד השעה 14:00 עמד על 38.1%, ובכך רשם עלייה של 1.6% לעומת הבחירות בספטמבר, אז עמד שיעור ההצבעה 36.5%. בנוסף, זהו הנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז מערכת הבחירות של 2013. עד תום ההצבעה, שתסתיים בשעה 22:00, יוכלו 6,453,255 אזרחים לממש את זכות ההצבעה שלהם ב-10,631 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ, וב-642 קלפיות בבסיסי צה"ל.

בד בבד, במשטרת ישראל נמשכות הפעילויות לשמירת הסדר הציבורי במהלך יום הבוחר, וכוחות משטרה גדולים הפרוסים בקלפיות, לצד אלפי מאבטחים וסדרנים, ממשיכים להגיב ולתת מענה לכל אירוע שבו יש חשד לפגיעה בטוהר הבחירות והפרת חוק הבחירות. לפי הודעת המשטרה, בקלפיות במודיעין עילית, ירושלים, בבני עיש ובנהריה, עלה חשד להתחזות כאשר מספר בני אדם ניסו להצביע פעמיים. בנוסף, צעיר בן 22 שהפר את הסדר בסמוך לקלפי בדיר אל אסד וסירב לבקשת השוטרים לחדול ממעשיו ולהתרחק, נעצר לחקירה לאחר שתקף את השוטרים במקום.

נתניהו מצביע (צילום: פלאש 90)נתניהו מצביע (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר היום נרשמו מספר הפרות סדר כמו גם ניסיונות לחלק פתקי הצבעה למצביעים מחוץ לקלפיות בכדי שיצביעו עמם. מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר בסיור בבאר שבע כי עד כה ניכר כי הערכות המשטרה נותנת מענה "הולם וראוי" לתרחישים השונים. "עלינו לזכור כי מדובר ביום שבתון ולתת קשב רב גם למאות אלפי האזרחים שיפקדו את אתרי הבילוי השונים ברחבי הארץ לאורך היום", הוסיף כהן.

במקביל, במחנה השמאל נמשכים העימותים בין ראשי המפלגות, שמנסים למנוע את מעבר הקולות של מצביעיהם לסיעות היריבות. יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, קרא לתומכי המפלגה לא לתקוף את כחול לבן. "אני אנהג כמבוגר האחראי", אמר, "לא אגרר למתקפה בתוך הגוש". הוא דרש מיו"ר כחול לבן בני גנץ להורות לפעיליו להפסיק במתקפות על מפלגות השמאל-מרכז. "כמו שקורה בקרב אמיתי, כשמנהיג מזהה שיש ירי על כוחותינו הוא מייד מורה – 'חדל אש!'"

גנץ מצביע בביתו שבראש העין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ מצביע בביתו שבראש העין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בצהריים הפיץ ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון ברשתות החברתיות שבו הוצג יו"ר כחול לבן אומר: "לא לוותר עד הרגע האחרון, לא נשים כחול לבן בקלפיות". נתניהו צירף לסרטון כותרת שבה נאמר "תקשיבו לבני גנץ", וכי "עוד מנדט לליכוד ואנחנו מנצחים". עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הגיבו בכחול לבן לדברים ופרסמו את הסרטון המלא, המוכיח כי התצלום שפרסם הליכוד היה ערוך, ובגרסתו המקורית נשמע גנץ אומר: "לא לוותר עד הרגע האחרון, לא נשים כחול לבן בקלפיות – נגיע לבחירות רביעיות. בואו נגמור עם זה, צאו להצביע". גנץ עצמו הגיב למעשה בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "נתניהו בלחץ, אז הוא שוב מפיץ פייק ניוז עם סרטון ערוך ושקרי".

תגיות:בני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה