חדשות בארץ

שיעור ההצבעה עד השעה 12:00 – 27.6%

27.6% מכלל בעלי זכות הבחירה הצביעו עד השעה 12:00 – הנתון הגבוה ביותר מזה 21 שנה. בקלפיות הייעודיות עבור מבודדי הקורונה נרשמים עומסים קלים, ועד כה הצביעו בהן מאות אנשים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית עדכנה בצהריים (שני), כי עד השעה 12:00 הצביעו 27.6 אחוזים מבעלי זכות הבחירה. מדובר באחוז ההצבעה הגבוה ביותר, נכון לשעה זו, מאז בחירות 1999.

בבחירות הקודמות, שהתקיימו בספטמבר 2019, נרשמו בחמש השעות הראשונות מאז פתיחת הקלפיות 26.8 אחוזי הצבעה. בבחירות באפריל 2019 מימשו 24.8 מכלל בעלי זכות הבחירה את זכותם להצביע.

למעלה מאלף בני אדם הגיעו משעות הבוקר לקלפיות הייעודיות, שהוקמו עבור האנשים השוהים בבידוד בית בשל נגיף הקורונה. מוועדת הבחירות המרכזית דווח על תורים ארוכים, ועל פי הדיווח בחדשות 12 נבחנת האפשרות להאריך את שעת פעילותן של קלפיות אלו, האמורות להינעל ב- 17:00. בשלב זה החליטה הוועדה להקל על העומס באמצעות הגדלת מספר השולחנות בכניסה לקלפיות, בהם המצביעים מחטאים את ידיהם ועוטים עליהן כפפות חד-פעמיות. 

בתוך כך, ראשי המפלגות ממשיכים לזרז את קהל המצביעים שלהם לצאת לקלפיות ולממש את זכות ההצבעה שלהם. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כתב כי "‏אחוזי ההצבעה בשמאל החילוני גבוהים מאוד, לעומת אחוזים נמוכים מאוד ביישובי הימין המסורתי והדתי. אם לא תצאו כעת להצביע, ישראל תהפוך ממדינה יהודית למדינה ככל העמים".

תגיות:אריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה