חדשות בארץ

צה"ל תקף רכב שניסה לבצע פיגוע צליפה בצפון רמת הגולן

דובר צה"ל אישר דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית של כלי רכב באזור קוניטרה: "כוח צה"ל זיהה ניסיון פיגוע צליפה במרחב צפון רמת הגולן. לאור זאת, הכוח תקף את הרכב המעורב בניסיון הפיגוע"

מעבר הגבול בקוניטרה, תמונת ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)מעבר הגבול בקוניטרה, תמונת ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

כלי תקשורת בסוריה דיווחו בצהריים (שני), כי טיל ישראלי שוגר לעבר מכונית אזרחית שנעה בעיירה עין אל-תינה שבאזור קוניטרה הסורית. דובר צה"ל אישר את הדיווחים, ומסר כי התקיפה בוצעה במטרה לסכל ניסיון פיגוע: "לפני זמן קצר זיהה כוח צה"ל ניסיון פיגוע צליפה במרחב צפון רמת הגולן. לאור זאת, הכוח תקף את הרכב המעורב בניסיון הפיגוע".

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם מסר, כי המכונית שהותקפה עלתה באש. בשלב זה לא דווח על נפגעים.

ביום חמישי שעבר, דיווחו מקורות סוריים כי מל"ט ישראלי תקף כלי רכב באזור הכפר חאדר, סמוך לגבול עם ישראל. על פי הדיווחים, בתקיפה נהרג אדם אחד. הוא זוהה לאחר מכן כעימאד א-טוויל, איש חיזבאללה, שפעל במסגרת ניסיונותיו של הארגון לבסס תשתית טרור בגזרת הגולן הסורי. כמה שעות מאוחר יותר, בלילה שבין חמישי לשישי, דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי מסוקים של חיל האוויר הישראלי שיגרו טילים לעבר עמדות של צבא סוריה באל-קחטאניה, אל-חוריה וקוניטרה שברמת הגולן הסורית. בתקיפה נפצעו שלושה חיילים סוריים באורח קל.

כזכור, בתחילת השבוע שעבר, במהלך סבב האש מול הג'יהאד האסלאמי בעזה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדי טרור של הארגון דרומית לדמשק. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח, כי בתקיפות נהרגו 2 אנשי הג'יהאד האסלאמי ו- 4 פעילים מהכוחות הנאמנים לאיראן. מדובר צה"ל נמסר, כי באזור עאדליה שבפאתי הבירה הסורית הותקף אתר, המהווה "עוגן משמעותי" של ארגון הטרור בסוריה: "באתר זה מבצע ארגון הטרור מחקר ופיתוח של אמל"חים, תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי הארגון, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית".

(עודכן: 13:55)

תגיות:סוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה