חדשות בארץ

הוראתו של החזון איש: "ראוי להשכים וללכת להצביע, אפילו לפני תפילת שחרית"

"יש חיוב גדול בהצבעה, שבזה מקדשים שם שמים: גדולי ישראל במכתב חריף בדבר החובה להצביע למען שמירת הצביון היהודי במדינה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב חיים קנייבסקי במכתב חריף במיוחד ביום הבחירות: "איסור גמור להימנע מלהצביע, שבזה נעשה שותף למעשי הרשעים, ולעתיד לבוא לא יועילו שום תירוצים. וכל המרבה חיילים לה' ולתורתו יזכה מידה כנגד מידה שהוא ובניו יזכו לקדש שם שמים כל הימים". לשו"ת בחירות מצמרר עם הרב קנייבסקי, לחצו כאן.

הרב גרשון אדלשטיין כתב אף הוא: "הנה לדאבונו המצב השורר כאן בארץ הקודש הוא חמור מאוד, כאשר שם שמים מתחלל בראש חוצות, ויש הסתה גדולה נגד החינוך החרדי ונגד כל דבר שבקדושה. אוי לנו שעלתה בימינו כך.

"ובאשר רצונם של המסיתים להגיע לשלטון כדי לבטל כל דבר שבקדושה, פשוט וברור כי חיוב גדול מאוד על כל אחד להצביע בעצמו בבחירות כדי למנוע את הסכנה, וגם להשפיע על אחרים, וחלילה להימנע ולהשתמט חובה זו, כי הפורש מן הציבור העוסקים בקידוש שם שמים זה חטא חמור מאוד, וגם כיוון שיכול להציל ואינו מציל – הרי זה בכלל 'לא תעמוד על דם רעך' ברוחניות ובגשמיות.

גם חברי מועצת גדולי התורה פרסמו את דעתם כי אין להשתמט מההצבעה למפלגות החרדיות, הפועלות למען שמירת הצביון היהודי במדינה: "בהיות סכנה גדולה מרחפת עלינו, שיש הסתה נגד הציבור, נגד בחורי הישיבות והאברכים שעוסקים בתורה, ונגד כל דבר שבקדושה, רוצים לעשות חילול שבת בפרהסיא, ולגזור גזרות על החינוך, על הכשרות, ועל גירות.

"על כן יש חיוב גדול בהצבעה, שבזה אנו מקדשים שמם שמים ומכריזים כי השם הוא האלוקים, ומשה אמת ותורתו אמת, וזו הזדמנות של כל אחד ואחד לשוב ולזכות ולקדש שם שמים.

וכעת בבחירות עומדים נגדנו אנשים המבקשים לעקור כל זיק שבקדושה מתושבי ארץ הקודש, ומנהלים מאבקים קשים להצר ולהקשות על ציבור שומרי תורה ומצוות שלא יוכלו לחיות את חייהם על פי התורה וההלכה רחמנא ליצלן". על המכתב חתמו הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין, הרב יצחק שיינר, הרב ברוך מרדכי אזרחי, הרב מאיר צבי ברגמן, הרב ברוך דוב פוברסקי, הרב משה הלל הירש, הרב משה יהודה שלזינגר, הרב יצחק זילברשטיין, הרב יהודה עדס והרב דוד כהן.

עוד פורסם מכתבו של ה'חזון איש' זצ"ל, שהורה כי "ביום הבחירות מן הראוי שישכים וילך להצביע אפילו לפני תפילת שחרית, שמא יסיח דעתו וישכח אחר כך למלא את חובתו".

בחירות 2020: יש לנו את הזכות - להילחם על הקב"ה. צפו:

תגיות:חזון אישקידוש שם שמיםבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה