חדשות בעולם

בהלת הקורונה: קורבנות ראשונים בארצות הברית, אוסטרליה ותאילנד

מספר מקרי המוות ברחבי העולם כתוצאה מנגיף הקורונה עלה ל- 2,979, ומספר הנדבקים עומד על כ- 87 אלף. רובם המכריע של הקורבנות והחולים מגיע מסין, אולם קוריאה הדרומית, איטליה ואיראן מהוות מוקדי התפרצות חמורים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, ובסוף השבוע גבה קורבן ראשון בארצות הברית – תושב מחוז קינג שבמדינת וושינגטון, בסוף שנות ה- 50 לחייו, שסבל מרקע רפואי מוקדם. מספר מקרי ההידבקות עלה ל- 62. עד כה מתו ברחבי העולם 2,979 בני אדם, רובם בסין. מספר הנדבקים עומד על כ- 87 אלף, מתוכם קרוב ל- 80 אלף בסין. ב- 9 הימים האחרונים נוספו 33 מדינות לרשימת מקרי ההידבקות בקורונה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר אמש (שבת) במסיבת עיתונאים, כי הוא בוחן את האפשרות לסגור את הגבול עם מקסיקו, בה אובחנו מקרים ראשונים של קורונה. הוא קרא להימנע מנסיעות מקוריאה הדרומית ולאיטליה, והודיע על איסור נסיעה לאיראן.  טראמפ הוסיף, כי ייתכן ויהיו מקרי הידבקות נוספים, אך ביקש מהאזרחים שלא להיכנס לפניקה: "אנשים שבריאים בדרך כלל אמורים להחלים לחלוטין אם יידבקו", אמר. הוא הבהיר כי "ארצות הברית ערוכה לכל מצב. גם זה ייגמר".

הבוקר דיווחו באוסטרליה ובתאילנד על מקרי מוות ראשונים כתוצאה מהנגיף. באוסטרליה מת אדם בן 78, שהיה על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ביפן ושהה בבידוד מאז ששב לארצו. אשתו נדבקה אף היא בנגיף, ומצבה מוגדר יציב. באוסטרליה דווח עד כה על 26 מקרי הידבקות. על פי הדיווח בתאילנד, קורבן הקורונה הראשון הינו גבר בן 35. עד עתה אובחנו במדינה 42 מקרי הידבקות.

בקוריאה הדרומית נוספו ביממה האחרונה 586 שמות לרשימה המתארכת של מקרי ההידבקות. בכך עלה מניין הנדבקים במדינה ל- 3,736 – המספר הגבוה ביותר של מקרי הידבקות מחוץ לסין. מספר הקורבנות עומד על 18. רשויות הבריאות בסין דיווחו על 573 חולים חדשים ועל 35 מקרי מוות נוספים ביממה האחרונה, 34 מתוכם במחוז חוביי, המוקד בו התפרץ הנגיף בחודש דצמבר האחרון. מספר הקורבנות בסין עלה ל- 2,870.

באיטליה – מוקד ההתפרצות של הנגיף באירופה – מתו עד כה 29 בני אדם, ומספר הנדבקים הגיע ל- 1,128. בשבוע שחלף מאז התפשטות הקורונה באיטליה, הצטרפו למעגל ההידבקות מדינות רבות באירופה, ביניהן אוסטריה, שוויץ, רומניה ודנמרק.

מקרי הידבקות נוספים דווחו בסוף השבוע בשוודיה, גרמניה, נורבגיה וקרואטיה. בשוודיה אובחנו 12 בני אדם כנשאי קורונה, בגרמניה עלה מניין הנדבקים הרשמי ל- 60, ובנורבגיה נוספו 8 מקרי הידבקות. בקרואטיה עלה מספר הנדבקים ל- 6. בצרפת, בה מתו 2 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, הגיע מספר הנדבקים ל- 100. הממשלה הטילה איסור על התכנסויות של יותר מ- 5,000 איש.

באיראן, בה נמצא מוקד ההתפרצות של הקורונה במזרח התיכון, המספרים הרשמיים טוענים ל- 43 מקרי מוות ו- 593 מקרי הידבקות. עם זאת, למרות הכחשות נמרצות של הרשויות, אזרחים איראנים רבים חוששים כי היקף ההתפשטות נרחב בהרבה. רשת BBC בפרסית טענה בסוף השבוע, כי לפחות 210 בני אדם מצאו את מותם. הנגיף הגיע עד כה ל- 10 מדינות לפחות ברחבי האזור.

(עודכן: 10:46)

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה