חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראל סופרת 7 חולים בקורונה, המתווה בשמאל להדחת נתניהו

שני ישראלים נוספים חלו בקורונה, איראן הודפת את הדיווחים כי הסתירה את מניין המתים במדינה מהנגיף, ארצות הברית חתמה על הסכם שלום עם הטליבאן, וליברמן טוען כי לשכת נתניהו העבירה מסרים לירדן כי לא יתרחש סיפוח. כל מה שחשוב לדעת

אא

עלה ל-7 מניין החולים בקורונה. רוני ברגיל, החולה השביעי שנדבק בקורונה לאחר שובו לישראל, חשף היום (שבת) את זהותו בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, בו סיפר כי שב לארץ מטיול בנאפולי לפני שפורסמו ההנחיות בנוגע לבידוד הביתי. "אנחנו מתנצלים מראש על כל פגיעה. לא אשקר, קשה לי מאוד להיות בסיטואציה הזאת. קחו דברים בפרופורציה. אוהב אתכם". ברגיל, תושב מגדל העמק שנחת בנתב"ג ביום שני, נכנס בהוראת משרד הבריאות לבידוד בביתו רק ביום חמישי, ובשישי לפנות בוקר אובחן כנשא הווירוס.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי מניין החולים המאומתים בווירוס הריאות הסיני עלה ל-7, אחרי ששני ישראלים, בהם תושב מגדל העמק, ששבו במהלך השבוע מאיטליה, זוהו כחולים. החולה השני הוא תושב קיבוץ כברי בגליל המערבי, שחזר לארץ בשבת שעברה, 22 בפברואר. השניים הועברו לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

דיווח: מניין המתים מקורונה באיראן גבוה בהרבה מזה שהרשויות מסרו. רשת BBC בפרסית דיווחה אתמול כי לפחות 210 בני אדם מתו באיראן מנגיף הקורונה. הנתון המדווח גבוה בהרבה מהמניין הרשמי שהציגו הרשויות באיראן, שעומד על 34 מתים. לעומת זאת, מספר הנדבקים הרשמי עומד על 388 חולים, אולם נתון זה מוטל בספק. לפי הדיווח, מרבית המקרים הם בבירה טהראן ובעיר קום, שבהן דווחו המקרים הראשונים. ההנהגה מכחישה כי הסתירה מידע מעין הציבור, ושר הבריאות פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו בה דחה את הטענות באשר למספר הגבוה של מקרי המוות.

הסכם היסטורי בין ארה"ב וטליבאן. 18 שנה אחרי שפלשה לאפגניסטאן, ארה"ב חתמה היום על הסכם שלום עם ארגון הטרור טליבאן, בצעד שעשוי להביא לסיומה של המלחמה הארוכה ביותר שבה וושינגטון הייתה מעורבת בשנים האחרונות. על פי ההסכם – שנחתם בדוחא, בירת קטאר, בנוכחות מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו – צבא ארצות הברית וכוחות נאט"ו יקיימו נסיגה מוחלטת מאפגניסטאן בתוך 14 חודשים. בנוסף, ארגון הטרור התחייב לצמצום האלימות, ולחתירה לנורמליזציה מול הממשלה האפגנית.

עמיר פרץ טוען: סיכמתי עם גנץ על הקמת ממשלת מיעוט. יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, חולל אתמול סערה כאשר הכריז בכנס פעילים של המפלגה על "מתווה ליום שלאחר הבחירות". פרץ אמר כי במסגרת ההבנות שחתמה המפלגה מול כחול לבן בהנהגת בני גנץ, סוכם כי בשלב הראשון תושבע ממשלה של העבודה-גשר-מרצ בהובלת כחול לבן, כאשר, לדבריו, "ישראל ביתנו והרשימה המשותפת יתמכו מבחוץ". בכחול לבן מיהרו להתנער מדבריו ומסרו כי "מדובר בהרהורי ליבו של פרץ, שכנראה התבלבל. אין שום סיכום בין גנץ לפרץ על הקמת ממשלת מיעוט".

ליברמן: נתניהו אמר לירדן שלא יהיה סיפוח. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסרים לממשלה בעמאן כי חרף ההכרזות על מתווה לסיפוח בקעת הירדן במסגרת תוכנית השלום האמריקנית, מדובר בהצהרות שווא שלא יתממשו. "אני יודע ממקור אמין, שנתניהו העביר למלך ירדן מסר לפיו זה רק לבחירות ולא יהיה באמת סיפוח", אמר ליברמן באירוע שבתתרבות בחולון. גורמים בליכוד טענו כי מדובר ב"שקר מוחלט". 

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית וקריר מהרגיל. עד הצהריים יירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום שני, יום הבחירות לכנסת ה-23, יהיה מעונן חלקית עד בהיר וללא שינוי ניכר. 

ביום שלישי יהיה נאה. הטמפרטורות יעלו והן תהיינה מעט גבוהות מהממוצע לתקופה.

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 17-10, קצרין 13-8, צפת 10-6, טבריה 20-11, נצרת 13-8, חיפה 17-13, תל אביב 17-13, ירושלים 12-7, אשקלון 17-13, עין גדי 23-16, באר שבע 17-10, ערד 15-7, מצפה רמון 13-6 ובאילת 22-14.

תגיות:נגיף הקורונהאיראןטליבאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה