חדשות בארץ

סקרים אחרונים: נמשך המומנטום של הליכוד, הימין מתחזק

סקרים של היממה האחרונה מלמדים על המשך המגמות האלקטורליות שהסתמנו בשבוע האחרון – התחזקות של הליכוד וגוש הימין-חרדים, והיחלשות של ישראל ביתנו

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקרים אחרונים, לפני פתיחת הקלפיות ביום שני הקרוב, מצביעים על המשך המומנטום החיובי של הליכוד. לאחר קמפיין ארוך – במהלכו הובילה כחול לבן על הליכוד, וגוש השמאל-ערבים זכה ליתרון קל על פני גוש הימין-חרדים – בימים האחרונים מסתמן היפוך במגמות: הליכוד מצליח לסגור את הפער ולהשוות, ועל פי חלק מהסקרים אף להפוך למפלגה הגדולה ביותר. גוש הימין-חרדים מתחזק אף הוא, אולם לראש הממשלה בנימין נתניהו חסרים עדיין בין 2 ל- 4 מנדטים כדי להכריע את הבחירות ולהקים ממשלת ימין של 61 מנדטים. מגמה נוספת שניתן להבחין בה היא היחלשותה של ישראל ביתנו.

על פי סקר מכון "קנטאר", שפורסם אמש (חמישי) בכאן חדשות, שתי המפלגות הגדולות מתחזקות, אולם הליכוד ממשיך להוביל במנדט על פני כחול לבן – 35 לעומת 34. הרשימה המשותפת מתחזקת ל- 14 מנדטים, בעוד העבודה-גשר-מרצ נחלשת ל- 8 מנדטים.

ש"ס יציבה עם 8 מנדטים. גם ליהדות התורה 8 מנדטים – התחזקות לעומת סקר קודם. ימינה זוכה ל- 7 מנדטים. עוצמה יהודית, עם 1.6% מהקולות, רחוקה מאוד מאחוז החסימה. ישראל ביתנו נחלשת ל- 6 מנדטים.

במאזן בין הגושים – גוש הימין-חרדים מתחזק ל- 58 מנדטים, ואילו מחנה השמאל-ערבים יורד ל- 56 מנדטים.

סקר מכון סמית, בראשות רפי סמית, מלמד אף הוא על יתרון של הליכוד לעומת כחול לבן – 35 מנדטים מול 34. הרשימה המשותפת – עם 14 מנדטים. ש"ס זוכה ל- 9 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ – עם 8, יהדות התורה וימינה – 7 לכל אחת, וישראל ביתנו עם 6 מנדטים בלבד. גם על פי סקר זה, גוש הימין-חרדים עם 58 מנדטים, לעומת 56 לשמאל-ערבים.

בסקר "מעריב", שנערך על ידי מכון "פאנלס פוליטיקס" בניהולו של מנחם לזר, מצביע אף הוא על מגמת ההתחזקות של הליכוד, שעולה ב- 2 מנדטים – ל- 34. גם לכחול לבן 34 מנדטים, אך עבורה מדובר בהיחלשות של 2 מנדטים. הרשימה המשותפת – עם 13 מנדטים, ואילו העבודה-גשר-מרצ מקבלת 9 מנדטים. ש"ס זוכה אף היא ל- 9 מנדטים. יהדות התורה עם 7 מנדטים, וכך גם לימינה ולישראל ביתנו.

מנתוני סקר זה עולה, כי גוש הימין-חרדים מגיע במצטבר ל- 57 מנדטים, לעומת 56 מנדטים לשמאל-ערבים.

על פי סקר "ישראל היום" ו- i24NEWS, הליכוד מתחזק במנדט ועולה ל- 33 מנדטים – כמו לכחול לבן. הרשימה המשותפת מתחזקת ל- 14. העבודה-גשר-מרצ יורדת ב- 2 מנדטים – ל- 9, בעוד ימינה מתחזקת מ- 7 ל- 9 מנדטים. ש"ס יורדת קלות – ל- 8, יהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים, וישראל ביתנו יורדת ל- 7. עוצמה יהודית רחוקה מאחוז החסימה. בשורה התחתונה של הסקר – לימין-חרדים 57 מנדטים, לשמאל-ערבים 56 מנדטים.

מבחינת הליכוד והימין, הסקר האופטימי ביותר הוא של מכון "דיירקט פולס", שהיה הראשון להצביע על השינויים במגמות האלקטורליות של הימים האחרונים. על פי סקר זה, הליכוד מוביל על פני כחול לבן בפער של 2 מנדטים – 35 מול 33. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ עם 9. ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים, וימינה עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו עם 6 מנדטים. גם סקר זה אינו מבשר טובות לעוצמה יהודית, שנותרת מחוץ לשערי הכנסת.

מניתוח תוצאות הסקר עולה, כי מחנה השמאל-ערבים מקבל 55 מנדטים. שילוב קואליציוני בין כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו – ללא תמיכת הרשימה המשותפת – יעמיד לרשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, 48 מנדטים בלבד. מעברו השני של המתרס הפוליטי, גוש הימין-חרדים מתחזק ל- 59 מנדטים.

תגיות:סקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה