חדשות בארץ

הקהילה היהודית במולדובה: "מתנערים מליברמן"

ראשי הקהילה היהודית במולדובה הגיעו לביקור בישראל, בליווי רבה האורתודוקסי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן. במהלך הביקור עלו חברי המשלחת להתברך בבתיהם של הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין

  • ב' אדר התש"פ
המשלחת ממולדובה בבית הרב קנייבסקיהמשלחת ממולדובה בבית הרב קנייבסקי
אא

הקהילה היהודית במולדובה מתנערת ממסע ההסתה נגד הציבור החרדי, המנוהל בימים אלו על ידי ישראל ביתנו, בראשה עומד אביגדור ליברמן, יליד הקהילה היהודית בקישינב שבמולדובה. כך אמרו ראשי הקהילה, המבקרים בימים אלה בישראל.

המשלחת – שהגיעה לארץ בליווי רבה האורתודוקסי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן – כללה את נשיא הקהילה היהודית במולדובה, אלכסנדר בלינקיס, סגנו זליג קלינרמן, ובכירים נוספים בקהילה היהודית של קישינב.

בהדרכתו של הרב זלצמן, עשו בכירי הקהילה היכרות עם הציבור החרדי ועם עולם התורה. במהלך סיור בישיבת פונוביז', שוחחו האורחים עם תלמידי ואברכי הישיבה על אורחות חייהם ועל חשיבותו של לימוד התורה. לאחר מכן עלו חברי המשלחת להתברך בבתיהם של הרב חיים קנייבסקי ושל ראש ישיבת פונוביז', הרב גרשון אדלשטיין.

בפגישותיהם עם הרבנים, הבהירו ראשי הקהילה היהודית כי למרות המסרים שמשדר ליברמן על החיבור שלו למורשת יהודי מולדובה, הקהילה מתנערת לחלוטין ממסע הדה-לגיטימציה של מפלגתו נגד הציבור החרדי. חברי המשלחת התגאו בתמיכה ובסיוע לפעילותו של הרב זלצמן. הם ציינו בגאווה את התרומה של מוצרי יסוד כשרים, מהם נהנים מאות הילדים היהודים שלומדים בבית הספר היהודי בקישינב. בקהילה היהודית במולדובה פועלים להפיץ לאלפי היהודים את אור היהדות בארבעה בתי כנסיות ברחבי קישינב, וכן בפעילות לסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות השונות.

הרב זלצמן סיכם את סבב הביקורים בסיפוק רב: "זכינו לחשוף את הצד היפה של הציבור החרדי בעודו שוקד על תלמודו. חברי המשלחת נוכחו לדעת כי הציבור החרדי הוא קהל איכותי ששומר על ערכי היהדות בצורה אותנטית, ומהווה את המשך השושלת של היהדות כפי ששמרה על עצמה לאורך כל הדורות".

תגיות:הרב חיים קנייבסקיאביגדור ליברמןמולדובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה