כתבות מגזין

"מצאו לי נגע סרטני בפנים": טל סבג בפוסט מרגש, על התמודדות ’יהודית’ עם בשורה רעה

טל סבג ניגשה לרופא עור כדי לקבל משחה לריפוי נקודת יובש שהייתה לה בפנים, אך את הבשורה ששמעה מפי הרופא בדקות הבאות - לקח לה זמן לעכל. "בלי להניד עפעף הוא פתאום מבשר לי שיש לי נגע סרטני בפנים, ושצריך להסיר אותו בניתוח"

אא

זה קרה לפני חודש וחצי. 

טל סבג ניגשה לרופא עור כדי לקבל משחה לריפוי נקודת יובש שהייתה לה בפנים, אך את הבשורה ששמעה מפי הרופא בדקות הבאות - לקח לה זמן לעכל. "בלי להניד עפעף הוא פתאום מבשר לי שיש לי נגע סרטני בפנים, ושצריך להסיר אותו בניתוח", היא כותבת בפוסט מרגש במיוחד בפייסבוק. 

תחושת הלם היכתה בה באותם רגעים. "לא עיכלתי את המילים שיצאו לו מהפה. הרי באתי לקחת מרשם למשחה, ולא לקבל בשורה שכזאת. באותו רגע נבהלתי, והרגשתי סחרחורת קלה".

כשיצאה מהרופא, הדבר הראשון שעשתה היה להרים את הראש לשמיים ולדבר עם הבורא יתברך. "שאלתי אותו 'מה המסר', וביקשתי שיין לי להבין את המסר. הרי אין מציאות כזאת שהגוף מדבר מתוך עצמו, אלא מתוך מה שקורה לנו פנימה בנשמה. ואני גם יודעת וחיה בוודאות מוחלטת, שאין רע יורד מן השמיים. אצלי זה לא סיסמה, אלא דרך חיים ממש. אז התבוננתי פנימה, תוך עצמי. באומץ גדול. והבנתי! הבנתי את המסר, הבנתי את השיעור החשוב של חיי, ואני בוכה כשאני כותבת את זה".

 

"בחרתי לראות את אהבת השם אליי מתוך הניסיון"

דמעות ההתרגשות על התפילה שנענתה והמסר שהובן באותו רגע, שטפו את פניה. ואת פניו של הכאב החליפה שמחה אדירה. "ברגע הזה אין לי דרך לתאר את השמחה. כמה תשובות קיבלתי, כמה תובנות חשובות הגיעו לי ללב". 

ואז הגיעה יום הניתוח, וגם שם ליוותה אותה תחושת השמחה הגדולה שבהכרה כי 'כל מאן דעביד רחמנא, לטב עביד'. כל מה שהשם עושה, לטובה הוא עושה. "שכבתי על מיטת הניתוח, והדמעות לא פסקו מלזלוג. האחות ניגבה לי אותן ושאלה אם זה כואב, אז עניתי לה: 'אני לא בוכה מהכאב של הניתוח והמחט והתפרים, אלא מהגילוי, ההבנה והחיבוק שהרגשתי שם ממש על המיטה, מאבא בשמיים. שהחדר קר ומנוכר, ויצא לי דיבור כל כך מתוק שיצא לי מהלב, וחיבור כל כך חזק לאבא באותו רגע".

ממשיכה סבג וכותבת: "חשוב לי לציין שהתחושה הזו היא לא בגלל שאני צדיקה, כי אני ממש לא. אלא כי בחרתי ולא ברחתי. בחרתי לראות את אהבת השם אליי מתוך הניסיון. בחרתי להבין את התובנות מתוך הגילוי, והמיקום שזה ליד אוזן ימין. בחרתי להודות לו גם על זה כי לפעמים כדי להבין את המסר, יש בורות מקפיצים שלפעמים גם אם הם כואבים - הם לטובה ומדויקים עבורך. גם אם הם לא נעימים. והכי חשוב שהבנתי את המסר".

את הפוסט המרגש חותמת סבג במילים הבאות: "מתפללת עלייך אחותי וגם עליי, שנזכה להבין את התובנות והמתנות מתוך כל הניסיונות והאתגרים של החיים. עכשיו אני אחרי, וכרגע זה רק להיות במעקב וביקורת. אשמח לתפילות שלכן עליי - טל בת יולנדה, בתוך חולי עמו ישראל".

תגיות:מרגשטל סבג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה