חדשות בארץ

סער נגד כחול לבן: ההשוואה בין נתניהו לארדואן – הסתה

בריאיון ל- ynet, תקף בכיר הליכוד גדעון סער את כחול לבן, בעקבות סרטון של המפלגה שהשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן: "נחצה קו אדום"

סער, ברקע נתניהו (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)סער, ברקע נתניהו (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) תקף היום (רביעי) בחריפות את כחול לבן, על רקע סרטון תעמולה שעשה השוואה בין ראש הממשלה בנימין לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. "הם השוו אותו לרודן, מגדולי שונאי ישראל של הדור הזה", אמר בריאיון לאולפן ynet. "אני חושב שהיום נחצה קו אדום עם אותו סרטון, שהשווה את ראש הממשלה לארדואן. חשוב מאוד שכחול לבן ייסוגו מהר מהקמפיין הזה, יגנזו אותו ויתנצלו".

בתשובה לשאלה מה דעתו על סרטון של הליכוד, שהציג מעידות לשוניות של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ענה סער: "יש בזה צביעות בלתי רגילה – כאשר יש מפלגה, לא הליכוד, שמשווה את ראש הממשלה בסרטון רשמי לארדואן. זה סרטון הסתה. לא היה דבר חמור כזה במערכת הבחירות הזאת. אז בואו נוריד את הצביעות מהפרק".

"זה מעיד על אובדן עשתונות", הוסיף סער. "אם הם חושבים שזה מה שיסייע להם לנצח בבחירות – הם טועים טעות גדולה".

בכיר הליכוד טען, כי "ברגע שראש הממשלה משך את בקשת החסינות, לכחול לבן נגמר הקמפיין. מאותו רגע לא היה להם מה למכור, כי זו מפלגה של אוויר חם. מפלגת אופוזיציה שרוצה להחליף שלטון – אפילו בורחת מעימות. עכשיו הם מוכרים סיפור חדש, של 'החוק הצרפתי'. ראש הממשלה הבהיר, בשידור רדיו לפני יומיים, שלא יהיה חוק זה. אני קורא לכחול לבן לעשות את הדבר המינימלי, שכל מפלגה שמתיימרת לשלטון הייתה עושה במצב כזה: לבוא לעימות על מהות, על תוכן, סדר יום".

סער, שהפסיד בחודש דצמבר האחרון בפריימריז על ראשות הליכוד, הבהיר כי נתניהו הוא המועמד שלו לראשות הממשלה: "אני הצגתי את המועמדות שלי, מתוך אמונה שנדרש שינוי והוא לטובת התנועה והמדינה. חברי הליכוד הכריעו אחרת ברוב ברור, אני מכבד את ההכרעה הזאת. נתניהו הוא המועמד שלנו". הוא הדגיש, כי נתניהו יוכל לכהן כראש ממשלה במקביל לניהול משפטו: "זה המצב שהחוק קובע. גם דמוקרטיה זה ערך. המחוקק הגיע למסקנה שזה מעשי. לכן הניסיון היום להגיד 'מה שכתוב בחוק לא רלוונטי ובוא נמצא איזון אחר' – עם כל הכבוד, זו לא השאלה הנכונה, ישכנעו נא שיש להם מועמד יותר טוב, דרך יותר טובה".

בתוך כך, בעקבות הסקרים של הימים האחרונים, המלמדים על התחזקות של הליכוד וגוש הימין-חרדים, כתב היום נתניהו בטוויטר: "אנחנו במרחק של שני מנדטים בלבד מלהקים ממשלת ימין חזקה ולמנוע בחירות רביעיות, אחרת נקבל ממשלת גנץ שתלויה באחמד טיבי וברשימה המשותפת. ממשלה כזאת תסכן את ביטחון ישראל. שני מנדטים. זה בידיים שלנו".

תגיות:גדעון סערהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה