חדשות בעולם

בהלת הקורונה: הנגיף מתפשט למדינות נוספות, הישראלית שהבריאה נחתה בנתב"ג

מדינות נוספות באירופה הודיעו על מקרי הידבקות ראשונים בשטחן, שמקורם בהתפרצות הנגיף באיטליה. רחל ביטון, ששהתה על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" והחלימה מהנגיף, שבה הבוקר לישראל

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, בין היתר ביבשת אירופה. שוויץ, קרואטיה ואוסטריה דיווחו ביממה האחרונה על מקרי הידבקות ראשונים בשטחן. באי טנריף, דרומית לספרד, הוכנסו כאלף תיירים להסגר במלון, וזאת לאחר שתייר איטלקי שהיה במלון אובחן כחולה בקורונה.

באיטליה, מוקד ההתפרצות החמור ביותר של הנגיף באירופה, עלה מניין מקרי המוות ל- 11. מספר הנדבקים בנגיף עלה ל- 325. אתמול דווח לראשונה על מקרה הידבקות בדרום המדינה, באי סיציליה. הרשויות הטילו הסגר על 12 עיירות בצפון המדינה, בהן התפשט הנגיף.

בבריטניה הוחלט על סגירתם של שלושה בתי ספר, לאחר שתלמידיהם שבו מטיול במחוז לומברדי שבצפון איטליה. במשרד הבריאות הבריטי הבהירו, כי מי שחזר מצפון איטליה צריך להיכנס לבידוד ביתי במידה והוא סובל מסימפטומים דמויי שפעת.

בספרד דווח על 4 מקרי הידבקות נוספים, ומספרם הכללי של נשאי הקורונה עלה ל- 7. בגרמניה ובצרפת דווח על 2 מקרי הידבקות נוספים; מספר החולים בגרמניה עלה ל- 18, ובצרפת מסתכם מספרם ב- 14. ברומניה הכחישו הרשויות דיווח על מקרה הידבקות ראשון במדינה.

הקורונה הגיעה, ככל הנראה, גם לאמריקה הדרומית. אזרח ברזיל בן 61, ששהה בשבועיים האחרונים במחוז לומברדי וחזר לארצו, סובל מתסמינים הדומים לאלו של חולי קורונה. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, במשרד הבריאות הברזילאי בודקים האם אכן נדבק בנגיף.

בקוריאה הדרומית עלה מספר קורבנות הקורונה ל- 12. הרשויות הדרום-קוריאניות דיווחו על 169 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, 134 מתוכם בעיר דאגו, מוקד ההתפרצות של הקורונה במדינה. במצטבר הגיע מספר הנדבקים בקוריאה הדרומית ל- 1,146. בשל ההתפרצות, הודיעו מספר מדינות באסיה כי ימנעו כניסתם של תיירים מקוריאה הדרומית.

חייל בצבא ארצות הברית, המוצב במחנה צבאי בקוריאה הדרומית, אובחן כנשא קורונה. מדובר במקרה ההידבקות הראשון בצבא האמריקני. המחנה נמצא כ- 22 ק"מ מדרום לעיר דאגו. החייל בן ה- 23 שוהה כעת בבידוד.

רשויות הבריאות בסין מסרו, כי ביממה האחרונה אובחנו 406 מקרי הידבקות חדשים, רובם המכריע במחוז חוביי, בו התפרץ לראשונה הנגיף הקטלני בחודש דצמבר האחרון. מניין מקרי ההידבקות בסין עלה ל- 78,064. לרשימת קורבנות הנגיף במדינה נוספו 52 שמות, כולם מחוביי. עד כה מתו 2,715 בני אדם בסין כתוצאה מסיבוכי הקורונה.

מספרם של קורבנות הקורונה באיראן עלה ביממה האחרונה ל- 16, ומספרם הרשמי של הנדבקים הגיע ל- 95. ביממה האחרונה התברר, כי בין הנדבקים בנגיף חבר פרלמנט, וכן סגן שר הבריאות, אירג' האריצ'י. דובר ממשלת איראן, עלי ראבעי, שקיים אתו מסיבת עיתונאים משותפת, אובחן אף הוא כנשא קורונה. מספר הקורבנות באיראן הוא הגבוה ביותר מחוץ לסין. בקרב תושבים רבים במדינה שוררת בהלה, המבוססת על החשש כי הרשויות מסתירות את היקפה האמיתי של התפשטות הקורונה.

מקרי הידבקות ראשונים בקורונה, שקשורים להתפרצות באיראן, דווחו ביומיים האחרונים בעיראק, כווית, בחריין, עומאן ואפגניסטן. הלילה דווח על מקרה הידבקות ראשון באלג'יריה. מדובר בתייר איטלקי, שנכנס לשטח המדינה ב- 17 בפברואר. 

מארק ליפשיץ, מומחה לאפידמיולוגיה מאוניברסיטת הרווארד, העריך אתמול כי בין 40% ל- 70% מאוכלוסיית העולם עתידים להידבק בקורונה בשנה הקרובה. בריאיון למגזין האמריקני "האטלנטיק", הדגיש ליפשיץ כי רוב הנשאים יסבלו מתסמינים קלים, ואולי אף לא ירגישו כלל במחלה. לדבריו, הקורונה תהפוך למחלה עונתית, בדומה לשפעת.

חברת התרופות האמריקנית "מודרנה" הודיעה אתמול כי סיימה לפתח גרסה ראשונה מסוגה בעולם לחיסון נגד קורונה. משלוח ראשון הועבר לבדיקה במכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות במרילנד. עד סוף חודש אפריל צפוי להתחיל ניסוי קליני ראשוני בחיסון, כדי לבדוק את יעילותו ובטיחותו. תוצאות ראשוניות צפויות להתקבל במהלך החודשים יולי-אוגוסט. מנהל המכון, אנטוני פוצ'י, אמר כי זמן הייצור של החיסון ותחילת הניסוי בו מהווים שיא עולמי. עם זאת, גם אם ארבעת השלבים המתוכננים של הניסוי הקליני יוכתרו בהצלחה, ייצור המוני של החיסון יחל רק בשנה הבאה.

בתוך כך, רחל ביטון, האזרחית הישראלית ששהתה על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" והחלימה מהקורונה, נחתה הבוקר בנתב"ג. היא שוחררה אתמול מבית החולים ביפן, בו הייתה מאושפזת, לאחר שבדיקות שעברה העלו כי אינה נושאת עוד את הנגיף. ביפן מאושפזים עדיין 3 ישראלים שהיו על הספינה. בבית החולים שיבא בתל השומר שוהים בבידוד 11 נוסעים נוספים, ששבו לארץ ביום שישי האחרון. שניים מתוכם אובחנו כנשאי קורונה לאחר חזרתם לישראל.

תגיות:איראןאיטליהסיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה