חדשות בארץ

נתניהו: תפקיד ראש הממשלה גדול על גנץ

בכנס בחירות במגדל העמק, תקף ראש הממשלה את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי לא יוכל לעמוד בלחצים של תפקיד ראש הממשלה. על חבר הכנסת גבי אשכנזי: "כשהקלטות שלו יתפרסמו, הוא לא יוכל להיות שר ביטחון, ויצטרך לפרוש מהפוליטיקה"

נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שלישי) בכנס בחירות במגדל העמק. בנאומו בכנס, אמר נתניהו כי "ברור מאליו שמשהו לא טוב קורה אצל בני גנץ, וזה מעבר לחילוקי הדעות בינינו. משהו קורה – אולי זה כתוצאה מהכניסה לחיים הציבוריים, או כתוצאה מחשיפת פרשת 'המימד החמישי' שעומדת להיחקר באופן פלילי. אבל משהו קורה. הדבר הזה מעלה שאלות, האם אנחנו יכולים להמר על עתידנו. אני חושב שתפקיד ראש הממשלה מאוד מאתגר, אני חושב שזה גדול על גנץ".

"התפקיד של ראש ממשלת ישראל הוא אולי בין התפקידים הקשים ביותר בעולם. זה דורש עמידה בלחצים, קבלת החלטות סביב השעון. זה דורש יכולת של חלוקת קשב, מיקוד קשב וחדות מחשבה סביב השעון. להטיס את המטוס הזה שנקרא מדינת ישראל ולהביא אותו למחוז חפצו זאת פעולה מאוד קשה, ואני אומר באחריות שמשהו לא טוב קורה שם. אסור להמר על זה".

נתניהו התייחס לדבריו של גנץ על כוונתו למנות את חבר הכנסת גבי אשכנזי לשר ביטחון בממשלתו: "זו הבטחה ריקה, כי כשהקלטות של אשכנזי ומנדלבליט יתפרסמו – אשכנזי לא יוכל להיות שר ביטחון, ולדעתי הוא יפרוש מהפוליטיקה. יש שם דברים קשים מאוד, חלק מזערי מהם התפרסם. מובן מאליו המאמץ שהוא עושה למנוע את פרסום הקלטות, אבל אם כחול לבן מדברים כל הזמן על שקיפות – הצטרפו אלינו לבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על קלטות אשכנזי-מנדלבליט, והציבור יראה וישפוט לבד".

"שמעתי שיש דבר מה לא פחות חמור שאשכנזי אמר באותן ההקלטות, אמירות מזעזעות על אחינו הדרוזים שקשרו את גורלם עם גורלנו", הוסיף נתניהו. "אני לחמתי לצד דרוזים, אני חייב את חיי להם. לא אשכח זאת. לחמתי איתם. שלחתי אותם אל הקרב, וביקרתי אותם בביקורי תנחומים. לשמוע רמטכ"ל שמדבר ככה נגדם – זה מזעזע. אני אומר לגנץ ולאשכנזי: תתביישו לכם, תגנו את הדברים הללו מיד".

"צו איסור פרסום מונע ממני לפרט מה שנאמר שם, אבל כל אזרח בישראל שיודע את חובתנו לעדה היה מתקומם. לכן אני דורש את פרסום ההקלטות הללו, ועוד לפני הבחירות", כך נתניהו.

תגיות:בני גנץגבי אשכנזיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה