חדשות בארץ

גנץ בעוטף עזה: אמנה את אשכנזי לשר הביטחון

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע כי ימנה את חבר הכנסת גבי אשכנזי לשר ביטחון בממשלתו. בביקור בעוטף עזה, תקף גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נכשלת, מינית קבינט בובות ומחקת את ההרתעה"

גנץ ואשכנזי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ואשכנזי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע אמש (שני) כי בכוונתו למנות את מספר 4 במפלגתו, חבר הכנסת גבי אשכנזי, לשר הביטחון בממשלה הבאה, אם יוטל עליו להרכיבה.

בהצהרה שמסר במהלך ביקור בקריית החינוך בשער נגב שבעוטף עזה, אמר גנץ כי אשכנזי "יתקן את מחדלי נתניהו, שהקים קבינט בובות ומינה שרים משיקולים פוליטיים". לדבריו, "אנחנו נמצאים ב'עוד סבב לחימה' – שם קוד מכובס לכך שמאות אלפי ילדים, נשים וגברים נמצאים תחת מתקפת טילים. עוברים עוד לילה בממ"ד, לא הולכים לעבודה, לא הולכים לבית הספר ולגן. המציאות הזו לא יכולה להימשך".

"נתניהו, נכשלת. מינית שרי ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי, מינית קבינט בובות, ובמקום להחזיר את ההרתעה שהשגנו בצוק איתן – מחקת אותה", תקף גנץ כשלצדו אשכנזי. "הכל בגלל שאתה מרוכז במשפט שלך ובשאלה איך תצליח להביא לכנסת את חוק ההימלטות. המצב שבו הנייה מאיים ואתה משלם חייב להסתיים ב- 2 במרץ".

"אני משוכנע שגבי, ביחד איתי כראש ממשלה, עם בוגי כחבר בכיר בקבינט המדיני-ביטחוני, יוביל את המערכת, יעשה סדר בכל המערכות הנדרשות ויפעיל נכון את הכוח בכל הזירות בכלל ובדרום בפרט", חתם גנץ את דבריו.

אשכנזי אמר: "באנו לחזק את עוטף ישראל. להביע הערכה לחיילי צה"ל, שגם עכשיו פועלים לשמירה על בטחון האזור. התחושה הכללית של התושבים היא שמותר לירות על הדרום. אני רוצה לומר לאזרחים ולעם ישראל – זו לא גזירת גורל. המציאות הזו בלתי נסבלת, וכל מי שחי כאן יודע שזה לא התחיל אתמול עם המטענים".

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם ארגוני טרור. אפשר לספק כאן תחושת ביטחון. בגבול הצפון יש ילדים, שכבר 15 שנה לא שמעו אזעקה. לחמאס יש שתי אפשרויות: המועדפת עלינו – הסדרה ארוכת טווח, השבת הבנים ושקט מוחלט, וכנגד זה – שיפור במצב הכלכלי בעזה. אם זה לא יעבוד – ניאלץ לפעול בכוח", כך אשכנזי.

בתגובה לדבריהם של גנץ ואשכנזי, נמסר מהליכוד: "בושה שבזמן שחיילי צה״ל נלחמים בטרור, גנץ וחבריו עושים פוליטיקה כדי להסתיר מהציבור שהממשלה שלהם תהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת ולא תוכל לפעול נגד הטרור בשום מקום".

תגיות:בני גנץגבי אשכנזיכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה