חדשות בעולם

מצרים: הנשיא לשעבר חוסני מובארכ מת בגיל 91

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובראכ, שהודח מתפקידו באירועי "האביב הערבי" בתחילת 2011, מת בגיל 91. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים על מותו: "מנהיג שהוביל את עמו לשלום ולביטחון, לשלום עם ישראל"

מובארכ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)מובארכ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארכ, מת היום (שלישי) בגיל 91. הנשיא המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, ספד לו והדגיש את עברו כ"מנהיג צבאי וגיבור מלחמה", כאשר כיהן כמפקד חיל האוויר המצרי במהלך מלחמת יום הכיפורים ב- 1973.

לאחר פרישתו מהצבא בשנת 1975, מונה מובארכ לסגנו של הנשיא דאז, אנואר סאדאת. הוא השתתף באופן פעיל בכינון הסכם השלום עם ישראל, שנחתם בשנת 1979 על מדשאת הבית הלבן. לאחר הירצחו של סאדאת באוקטובר 1981, הוא מונה למחליפו. למרות לחצים מצדן של מדינות ערב, הוא סירב לבטל את הסכם השלום. עם זאת, בתקופת שלטונו היחסים עם ישראל עברו הליך של 'צינון'. בניגוד לקודמו, הוא דחה הזמנות להגיע לישראל, וביקר בה פעם אחת בלבד, כאשר השתתף בהלווייתו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין.

מובארכ כיהן בתפקידו במשך 30 שנה, עד שבפברואר 2011 נאלץ להתפטר, בעקבות הפגנות המוניות נגדו במסגרת אירועי "האביב הערבי". לאחר מכן הוא הועמד לדין בפרשות שונות של שחיתות שלטונית והרג מפגינים. ביוני 2012 הוא הורשע ונדון למוות בפרשת הירי על מפגינים. במשפטים חוזרים שנערכו לו הוא זוכה מכל ההאשמות, ובמרץ 2017 שוחרר מבית החולים הצבאי בו הוחזק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים על מותו של מובארכ: "בשם אזרחי ישראל ובשם ממשלת ישראל, אני מבקש להביע צער עמוק על לכתו של הנשיא חוסני מובארכ. הנשיא מובארכ, ידיד אישי שלי, היה מנהיג שהוביל את עמו לשלום ולביטחון, לשלום עם ישראל. נפגשתי איתו פעמים רבות, התרשמתי מהמחויבות שלו, ואנחנו נמשיך ללכת בדרך המשותפת הזו. אני מבקש לשלוח תנחומים לנשיא א-סיסי, למשפחת מובארכ ולעם המצרי".

תגיות:מצריםחוסני מובארכ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה