חדשות בארץ

בהלת הקורונה: אזהרת מסע לצפון איטליה, נמשכת יציאת אזרחי קוריאה הדרומית

בעקבות התפשטות הקורונה באיטליה, משרד החוץ המליץ להימנע מנסיעה לשבעה מחוזות בצפון המדינה. מספר מקרי המוות באיטליה כתוצאה מהנגיף עלה ל- 7. בסין מתו ביממה האחרונה 71 בני אדם נוספים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד החוץ פרסם אמש (שני) אזהרת מסע לשבעה מחוזות בצפון איטליה, בהם התפשט נגיף הקורונה. המשרד המליץ בהודעתו "לכל שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת".

נכון לעכשיו, המחוזות האיטלקיים שהוכרזו כבעייתיים, ברמות שונות של סיכון, הם: לומברדיה, ונטו,  אמיליה-רומניה, פיאמונטה, פריולי-ונציה-ג'וליה, טרנטינו-אלטו-אדיג'ה וליגוריה. ממשרד הבריאות בבריטניה נמסר הבוקר, כי מי שחזר מצפון איטליה צריך להיכנס לבידוד ביתי במידה והוא סובל מסימפטומים דמויי שפעת.

מניין מקרי המוות בצפון איטליה, כתוצאה מההידבקות בנגיף הקטלני, עלה ל- 7. הקורבן האחרון הוא גבר בן 80, שאושפז בחודש שעבר בבית חולים בעיר לודי שבמחוז לומברדיה, לאחר שעבר התקף לב. על פי הדיווח של סוכנות "רויטרס", בבית החולים סבורים כי הוא נדבק בנגיף מחולה אחר. מספר מקרי ההידבקות באיטליה עלה ל- 229. הרשויות הטילו סגר על 12 עיירות בצפון המדינה, בהם מתגוררים עשרות אלפי בני אדם. אוסטריה הודיעה על הפסקת תנועת הרכבות בינה לבין איטליה.

רשויות הבריאות בסין דיווחו, כי ביממה האחרונה נוספו 71 שמות לרשימת קורבנות הקורונה, 68 מתוכם מהעיר ווהאן, בה התפרץ הנגיף בחודש דצמבר האחרון. מספר מקרי המוות בסין הגיע ל- 2,663. מספרם הרשמי של מקרי ההידבקות במדינה עלה ב- 508, והוא מסתכם ב- 77,658.

בקוריאה הדרומית – מוקד נוסף של התפשטות הנגיף – דווח על 144 מקרי הידבקות נוספים ביממה האחרונים. בכך עלה מספר נשאי הקורונה במדינה ל- 977. הנגיף גבה עד כה 10 קורבנות.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר הבוקר, כי 422 תיירים דרום קוריאניים יצאו אתמול מישראל בשתי טיסות מיוחדות. מאז מוצאי שבת יצאו מהארץ 1,511 דרום קוריאנים. בשלב זה נמצאים בארץ 134 תיירים מסין, 34 מתאילנד, 32 מסינגפור, 221 מקוריאה ו- 180 מיפן. מדובר בתיירים שנכנסו לארץ לאחר ה- 1 בפברואר, המועד בו הוציא שר הפנים אריה דרעי את הצו הראשון שאסר על כניסתם של זרים שהגיעו מסין. ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו, כי בנוסף לסין, בשלב זה הוצאו צווים למניעת כניסתם של זרים ששהו ב- 14 הימים האחרונים ביפן, סינגפור, קוריאה הדרומית, מקאו, תאילנד והונג קונג.

משרד הבריאות האיראני הודיע אתמול, כי 12 מאזרחי איראן מתו כתוצאה מנגיף הקורונה, וכי מספר מקרי ההידבקות במדינה מסתכם ב- 61. דיווחים לא רשמיים טוענים, כי מספר הקורבנות עלה ל- 14. איראן הרשמית מכחישה את הידיעות שנפוצו אתמול, על 50 מקרי מוות בעיר קום לבדה. עם זאת, בדיווחים רשמיים נמסר כי 320 בני אדם אושפזו בבתי חולים בעיר בחשד שנדבקו בנגיף.

התפשטות הנגיף באיראן משליכה גם על שכנותיה באזור. מקרי הידבקות ראשונים בקורונה דווחו אתמול בעיראק, כווית, בחריין ועומאן. מכוויית נמסר הבוקר, כי מספר נשאי הנגיף עלה ל- 8. גם בבחריין דווח על 8 נדבקים. באיחוד האמירויות הערביות הודיעו היום על הגבלת הטיסות לאיראן.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאזהרת מסע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה