חדשות בארץ

שקט מתוח בדרום, באשקלון ובעוטף עזה לא יתקיימו היום לימודים

למרות הדיווחים על כניסתה לתוקף של הפסקת אש בדרום, עשרות אלפי תלמידים באשקלון וביישובי עוטף עזה יישארו בבית זה היום השני ברציפות. הצירים בעוטף שנסגרו לתנועה ייפתחו, ותנועת הרכבות משדרות ואליה תשוב לסדרה

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, אתמול (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועת עזה, אתמול (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שקט מתוח שרר הלילה (שלישי) בדרום, בעקבות דיווחים ערביים לפיהם הפסקת אש נכנסה לתוקף אמש בשעה 23:30.

רשת אל-ג'זירה דיווחה, מפי מקורות פלסטיניים, כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים. בישראל לא הגיבו על הידיעות. למרות הדיווחים על סיום הסבב, בתום הערכת מצב החליטו בפיקוד העורף לבטל היום את הלימודים באשקלון, נתיבות ושדרות, וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. כ- 65 אלף תלמידים יישארו בבית, זה היום השני ברציפות. במועצה האזורית מרחבים יתקיימו לימודים כרגיל.

הנחיות פיקוד העורףהנחיות פיקוד העורף

תנועת הרכבות בקו שבין שדרות ואשקלון תשוב לפעילות מלאה, החל מהשעה 08:00 בבוקר, וכן ייפתחו לתנועה הצירים בעוטף שנסגרו במהלך יממת האש. מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר, כי מתחילת ההסלמה טופלו בו 21 נפגעים – 15 מתוכם נפגעו באורח קל, 5 סבלו מחרדה, ואדם אחד נפצע באורח בינוני.

בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט אמש על סגירת כל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטרי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה נסגר לחלוטין.

במהלך סבב האש, ירו הפלסטינים למעלה מ- 80 רקטות לעבר שטח ישראל. סוללות כיפת ברזל יירטו כ- 90% מהן. צה"ל תקף עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, שכללו מתחמים לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה. שלשום לפני חצות תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר של ארגון הטרור באזור עאדליה שבפאתי דמשק. באתר זה מתבצעת פעילות מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה, והתאמתם לייצור ברצועה ובשטח סוריה.

תקיפת עמדת שיגור רקטה בעזה (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:עוטף עזהרצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה