חדשות בארץ

"סכנה מביתנו": כך יוצאי רוסיה נלחמים בקמפיין השטנה של ליברמן

ודאי כולכם שמעתם כבר על הקמפיין השטני של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. מה שאולי לא ידעתם הוא שיש הבדל גדול בין הקמפיין שלו בעברית, לזה בשפה הרוסית. אבל אל דאגה, יש מי שמוציא את הפירות הבאושים של ליברמן החוצה, וזה מגיע מהכיוון הכי לא צפוי שיש

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

לא מהיום אנחנו מכירים את השיטות ההזויות של ליברמן לצייר את החרדים כגנבים, משתמטים, נטל על החברה הישראלית - ומה לא?! 

מה שאנחנו אולי עוד לא יודעים זה עד כמה רחוק הוא מוכן להגיע עם האג'נדה שלו, כשמדובר בתוך ביתו הוא. 

לאחרונה הופיע אלכס קושניר, לשעבר מנכ"ל משרד הקליטה וכיום חבר כנסת המכהן במפלגת 'ישראל ביתנו' - בסרטון תעמולה ברוסית מטעם המפלגה, שבו הציג את החרדים בדיוק כמו שליברמן אוהב: "יותר ממיליון נציגים של הקהילה האורתודוכסית מתקיימים היום על חשבוננו. המדינה מסבסדת אותם על חשבון המסים שלנו, על חשבון העבודה שלנו. מספיק. רק 'ישראל ביתנו' חזקה מבטיחה ממשלה ללא אורתודוכסים. רק אנחנו נפסיק את התכתיבים של הדתיים. אם לא אנחנו, אז מי?".

 

ליברמן מנצל בציניות את הסתמכותם העיוורת של רבים מתומכיו

מנהלי האתר האמונים על תרגום החומרים של 'ישראל ביתנו' מרוסית לעברית, אומרים כי קמפיין הבחירות של ליברמן שונה בתכלית בין זה המופנה לקהל דובר העברית, לבין הקהל דובר הרוסית. "הקמפיין השקרי המופנה לקהל דוברי רוסית - פונה לאוכלוסייה אשר רובה נטולת כל זיקה ליהדות וידע בהיסטוריה של מדינת ישראל, ומתאפיין בהסתה חריגה בקיצוניותה".

לדברי המתרגמים, הקמפיין שוזר בתוכו אלמנטים של הפחדה מפני מדינת הלכה, ומציג את ליברמן כ'מושיע' מפני כפייה דתית שתהיה כאן לכאורה, באם לא יבחרו בו. "מעצם היותנו עולים מברית המועצות לשעבר, בה סבלנו מאנטישמיות, אנו מתקשים למצוא הבדל בין התעמולה המבחילה והתגובות של תומכי ליברמן, לבין תעמולה של שנות ה-30 של המאה הקודמת בגרמניה, והתגובות שהיא עוררה כאשר התומכים והפעילים של ישראל ביתנו לועגים, מבזים, משמיצים בברוטאליות ובגסות קיצונית את אזרחי המדינה הדתיים. האנשים המאמינים בישראל מואשמים בקונספירציות שכל מטרתן הן לגנוב את לחמם של העולים מברית המועצות לשעבר.  ליברמן מנצל בציניות את הסתמכותם העיוורת של רבים מתומכיו, הנובעת ממעמדו הרם כשר במשרדי ממשלה חשובים. מן הראוי היה לצפות מפוליטקאי בכיר, שכיהן במשרות כה חשובות, לגלות קצת יושרה ואחריות", נכתב. 

לדבריהם, התעמולה של ליברמן "נועדה להשניא מיעוט יהודי, להשחיר את פניו ולהדיר אותו מהחיים הפוליטיים, הכלכליים, והציבוריים".

ואם 'סכנה מביתנו' אומרים כך, מי אנחנו שנגיד אחרת? 

תגיות:רדיפהחרדיםישראל ביתנואביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה