חדשות יהדות

בעלי עסקים חוששים מקורונה? זוהי תשובתו, בת 3 החלקים, של הגר"ח קנייבסקי

"יש לשמור על ההנחיות ולנקוט במשנה זהירות, אבל אין מה להילחץ ולמכור הכל", השיב הרב קנייבסקי לבעלי עסקים שחוששים מקורונה, והוסיף: "להרבות בתפילה"

הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)
אא

בהלת הקורונה מתפשטת בעולם כולו, וגם בישראל – בעקבות הגעתה בסוף השבוע שעבר של הנדבקת הראשונה בנגיף.

עוד לפני הגעת הנגיף לארץ, בעלי עסקים רבים נקלעו בקשיים. כידוע, רבים מבעלי עסקים בישראל מייבאים דברים מסין, שם שוהים זמן רב במהלך השנה וכעת הם תקועים מבלי יכולת להגיע למקום או לנהל את עסקיהם כרגיל.

בשל כך, קבוצת אנשי עסקים, וכן בעלי חברות שהמניות שלהם מושפעות מהעסקים בסין, ניגשה לביתו של הרב חיים קנייבסקי, ושאלה לעצתו: מה לעשות עם עסקיהם המושפעים לרעה מהנגיף המשתולל

על פי הפרסום ב'בחדרי', בעלי העסקים המודאגים שאלו את הרב קנייבסקי האם יש לחשוש מהמגיפה שהכול יקרוס ולכן למכור הכל, או שאין מה לחשוש.

תשובתו של הרב קנייבסקי היתה: "לשמור על ההנחיות ולנקוט במשנה זהירות, אבל אין מה להילחץ ולמכור הכל, רק להרבות בתפילה שלא ייגרם נזק מכך".

כזכור, עם תחילת התפשטות הנגיף, כתב הרב קנייבסקי כך: "בימי השובבי"ם המסוגלים, עלינו להילחם בעמלק כנזכר בפרשתנו, להיבדל מכל טומאת מצרים ותרבות העמים", הורה הרב קנייבסקי, וסיים את דבריו בברכה המובאת בפרשת השבוע: "ויתקיים בנו 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך'".

הרב גרשון אדלשטיין אמר את הדברים הבאים: "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, צריך לזכור שהכל בהשגחה משמיים, אין מה לפחד. ועלינו להתחזק באמונה שהכל מאתו יתברך ולהרבות בתורה שהיא מגנא ומצלא מכל מרעין בישין".

תגיות:הרב קנייבסקיהרב אדלשטייןסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה