חדשות בעולם

בגלל הקורונה: בצעד תקדימי, יובא ארצה אסיר ישראלי שכלוא 12 שנה בתאילנד

פסק דין תקדימי: למרות התנגדות השרים שקד, אוחנה וארדן - בג"ץ אישר להביא ארצה אסיר ישראלי שכלוא בבית סוהר בתאילנד, כדי שיוכל להמשיך ולרצות את עונשו בארץ, בשל נגיף הקורונה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פסק דין תקדימי: בג"ץ אישר להביא ארצה אסיר ישראלי שכלוא בבית סוהר בתאילנד, כדי שיוכל להמשיך ולרצות את עונשו בארץ, בשל נגיף הקורונה. 

האסיר, יגאל מכלוף מבאר שבע, נכלא בתאילנד לפני 12 שנה ונדון למוות, אך תחת זאת החליף בית המשפט את עונשו ל-50 שנים בכלא, בשל סחר בכדורי אקסטזי. 

בפסק הדין הכריעו השופטים חנן מלצר ודפנה ברק ארז, אך לדברי עו"ד נחמה ציבין, מדובר בצעד תקדימי - שכן זוהי הפעם הראשונה שבה נגיף הקורונה מהווה שיקול דעת בעניינים משפטיים. פסק הדין הזה התקבל בניגוד לעמדתם של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, אך הבג"ץ כאמור התעלם מדעתם, ואמר כי שיקול הדעת שלהם כמו גם ההתנהלות הביורוקרטית - מוטעים. 

ההחלטה התקבלה בין היתר בשל מצבו הבריאותי של האסיר בן ה-51, שכלל אינו מקבל טיפול רפואי. כעת, עם התפרצות הקורונה במדינה, גבר החשש שמצב בריאותו של מכלוף יחמיר, וכאמור הוא יובא ארצה להמשך ריצוי עונשו. 

תגיות:תאילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה