חדשות בארץ

בדרך לארץ: הנוסעים הישראלים ירדו מ"ספינת הקורונה" ביפן

11 הנוסעים הישראלים, שלא נדבקו בנגיף הקורונה, ירדו מספינת ה"דיימונד פרינסס", ועושים את דרכם באוטובוס לשדה התעופה. עם נחיתתם בארץ, הם יועברו לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. הנוסע הישראלי הנוסף, שאובחן הבוקר כנשא של הנגיף, יאושפז בבית חולים ביפן יחד עם שלושת הישראלים שאובחנו כחולים

ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שגרירות ישראל ביפן)ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
אא

הנוסעים הישראלים, שהיו על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ולא אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה, ירדו היום (חמישי) מהספינה ועלו לאוטובוס שארגנה עבורם השגרירות הישראלית ביפן. כך נמסר ממשרדי החוץ והבריאות. הם עושים כעת את דרכם לשדה התעופה, ממנו ימריאו בחזרה לישראל.

מוקדם יותר הבוקר, מסר משרד הבריאות כי נוסע ישראלי נוסף על הספינה אובחן כחולה בקורונה. הוא יפונה מהספינה, ויועבר להמשך טיפול בבית חולים ביפן. יחד עמו יישארו ביפן שלושת הנוסעים הישראלים, שאובחנו במהלך השבועיים האחרונים כנשאי הנגיף.

(צילום: שגרירות ישראל ביפן)(צילום: שגרירות ישראל ביפן)

מטוס המנהלים המיוחד, שנשכר על ידי חברות הביטוח של הנוסעים הישראלים, צפוי לנחות בנתב"ג לפנות בוקר. כחלק מאמצעי הזהירות שיינקטו במהלך הטיפול בנוסעים, החליטו גורמי הבריאות והתעופה, כי המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים של התעופה הכללית – אזור המטוסים הפרטיים, המרוחק מטרמינל 1 ומטרמינל 3.

בהודעה משותפת שהוציאו משרד הבריאות, בית החולים שיבא בתל השומר, מגן דוד אדום ורשות שדות התעופה הודגש, כי "מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס".

"לאחר שהעובדים ימוגנו – על פי נהלי המיגון של משרד הבריאות ומד"א – הם יוכלו לשהות ולטפל במטוס: תדלוק, הורדת כבודת הנוסעים, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה לצוות המטוס".

בתום הטיפול, הנוסעים יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוכן עבורם מתחם בידוד מיוחד, בו ישהו במשך 14 יום. כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה, ולא תישאר בשדה התעופה. עוד צוין בהודעה, כי מיד לאחר תדלוק המטוס הוא ימריא חזרה למזרח, עם הצוות שעליו.

בתוך כך, כלי תקשורת ביפן דיווחו על מותם של שניים מנוסעי הספינה, שנדבקו בנגיף – גבר בן 87 ואישה בת 84, אזרחים יפניים שהורדו בשבוע שעבר מהספינה לאחר שאובחנו כחולים. מבין למעלה מ- 620 הנוסעים שחלו בנגיף, מצבם של 29 מוגדר קשה.

רשויות הבריאות בסין הודיעו, כי במהלך היממה האחרונה נוספו 114 בני אדם לרשימת מקרי המוות כתוצאה מהנגיף. בכך עלה מניין הקורבנות במדינה ל- 2,118. עוד דווח, כי במספר מקרי ההידבקות החדשים חלה ירידה משמעותית – ל- 394. מתחילת ההתפרצות בחודש דצמבר אובחנו בסין 74,576 חולי קורונה.

תגיות:סיןיפןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה