חדשות בארץ

"ממשלת לבנון יודעת שהיא תשלם מחיר יקר מנשוא"

אלוף פיקוד הצפון אמר כי על אף קושי כלכלי גדול בלבנון, חיזבאללה ממשיך במאמציו לרכוש ולהצטייד באמצעי לחימה רבים ומדויקים יותר כדי לפגוע בעורף הישראלי, וכי ממשלת לבנון החדשה מאפשרת לארגון הטרור להפר את הסכם הפסקת האש עם ישראל, שנחתמה ב-2006 בעקבות החלטה 1701 של האו"ם

האלוף ברעם (צילום: דובר צה"ל)האלוף ברעם (צילום: דובר צה"ל)
אא

אלוף פיקוד הצפון, אמיר ברעם, אמר היום (רביעי) כי ממשלת לבנון מאפשרת לארגון חיזבאללה להפר את הסכם הפסקת האש עם ישראל, שנחתמה ב-2006 בעקבות החלטה 1701 של האו"ם, שהביאה להפסקת מלחמת לבנון השנייה. ברעם, שאמר את הדברים בכנס המנהיגות לזכר רס"ן איתן בלחסן במכללת תל חי, ציין את הצהרתו של נשיא לבנון מישל עאון לפני כשבועיים לתקשורת הצרפתית, לפיה ארגון הטרור הלבנוני אינו מעורב בהחלטות הממשלה הלבנונית החדשה וכי הוא מתחייב באופן אישי שחיזבאללה יכבד את החלטת האו"ם. אולם, ברעם קבע כי "מה שאומרים בצרפתית, אינו קורה בשטח בערבית".

לוחמי חיזבאללה בביירותלוחמי חיזבאללה בביירות

"חיזבאללה, בחסות מדינת לבנון, מפר ברגל גסה את ההחלטה", הוסיף אלוף פיקוד הצפון. "הפעילות הצבאית של חיזבאללה בכפרים השיעיים, דוגמת אלחיאם, בינת ג'בל ועייתא א-שעב, היא עדות חיה לכך". לטענתו, "נאמנותו של חיזבאללה הייתה ועודנה למנהיג העליון באיראן ולא לאזרחי לבנון".

ברעם אמר כי על אף קושי כלכלי גדול בלבנון, חיזבאללה ממשיך במאמציו לרכוש ולהצטייד באמצעי לחימה רבים ומדויקים יותר כדי לפגוע בעורף הישראלי, וממשיך להיערך מדרום לנהר הליטני על מנת לתקוף יישובים וצירים בשטח ישראל. "אבל הכתובת ברורה על התגרויות ופעילות טרור, יודעים גם בביירות וגם בג'בל עמל שבדרום לבנון, כי הם ישלמו מחיר יקר מנשוא".

האלוף אמר עוד כי המציאות בזירה הצפונית, על שלל החזיתות, ממשיכה להשתנות בקצב מהיר ומחייבות את צה"ל "לבחון באופן רציף וביקורתי את הזירה, להשתנות היכן שנדרש ולהתאים את המענה המבצעי היכן שצריך". לעומת זאת, "מי שאינה מבשרת כל שינוי היא הממשלה החדשה בביירות. ממשלה שארגון הטרור השיעי עמוק בתוכה, ותכליתה לשמור על האינטרסים שלו תוך מצג שווא של רפורמה כלפי תושבי לבנון פנימה, ומקורות המימון בעולם המערבי החוצה".

אתר לייצור טילים מדויקים בלבנון (צילום: דובר צה''ל)אתר לייצור טילים מדויקים בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

הוא הדגיש כי "בביטחון וברוגע" צה"ל ימשיך לפעול לסיכול המאמצים לאיים על ביטחון ישראל ככל שיידרש, אולם יעשה את המרב למנוע הידרדרות למלחמה אזורית. לצד זאת, הוא הבהיר כי "אם תיאסר עלינו לחימה, נדע לתבוע מחיר כבד מהארגון הזה ומאלו הנותנים לו חסות - גם מפטרוניו שבצפון-מזרח, גם מביירות, ובוודאי שמן הכפרים השיעיים בדרום לבנון אשר משמשים מחסה ובסיס לכוחות הטרור של חיזבאללה".

תגיות:לבנוןחיזבאללהאמיר ברעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה