חדשות בארץ

נתניהו בדיון על הקורונה: "מעדיף היערכות יתר, נפצה את העסקים שנפגעים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבית החולים שיבא בתל השומר, וקיים דיון שעסק בהיערכות הלאומית להתמודדות עם נגיף הקורונה. הוא סייר עם שר הבריאות יעקב ליצמן במתקן שהוקם בבית החולים, ומיועד לבודד את הישראלים ששהו על "ספינת הקורונה" ביפן

נתניהו וליצמן, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וליצמן, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן הגיעו היום (רביעי) לביקור בבית החולים שיבא בתל השומר. השניים סיירו במתחם הבידוד שהוקם בבית החולים, ויקלוט בימים הקרובים את נוסעי ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" עם חזרתם לארץ.

לאחר הסיור קיים נתניהו דיון, שעסק בהיערכות הלאומית להתמודדות עם נגיף הקורונה. "סיירתי עכשיו במתקן הבידוד, הוא מרשים מאוד", אמר בפתח הדיון. "הוא משתמש בטכנולוגיות ושיטות חדשניות כדי להגיע לבידוד מקסימלי. כמובן שאנחנו מקווים שאף אחד מהישראלים, שחולצו מהספינה הנגועה, לא נגוע. הם מחולצים לאחר מאמצים גדולים של משרד הבריאות, משרד החוץ וממשלת ישראל".

נתניהו דחה את הטענות לגבי "היערכות יתר" של הרשויות מול החשש להגעת הנגיף לארץ: "המדיניות שלנו היא למנוע ככל האפשר, או לדחות ככל האפשר, את כניסת הנגיף לישראל. עד עכשיו ככל הנראה הצלחנו. אני מעדיף ומורה על היערכות יתר מאשר היערכות חסר. זה הדבר המרכזי שאנחנו עושים כאן. זה המפגש הגדול השני, אבל אנחנו נפגשים כל הזמן ומתעדכנים. אני מדגיש שוב: היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר".

"בנוסף לזה, אני מבקש משר האוצר לפצות את העסקים שנפגעים, למשל חברות תעופה וכל גוף אחר", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו פה באירוע של כוח חיצוני, ואנחנו חייבים כמדינה לטפל במי שנפגע בעניין הזה, גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד, וגם כמובן בעסקים. אנחנו נעשה כל מה שצריך, עם יד בטוחה על ההגה, ואני חושב שאזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן מערכת רצינית, לדעתי מן הטובות אם לא הטובה בעולם שמטפלת בתופעה הזאת".

"אנחנו עדיין לא יודעים לאן פני המחלה, אנחנו לא יודעים אם יש פה מגפה רחבה, מה שנקרא Pandemic, או שיש פה משהו יותר מוגבל, כמו שאנחנו מכירים בשפעת או בסארס. אנחנו איננו יודעים, ולכן אנחנו נמשיך בהיערכות היתר הזאת עד שהדברים יתבהרו, ואולי גם לאחר מכן", הבהיר נתניהו.

השר ליצמן אמר, כי ישראל עומדת לפני "פאזה חדשה" בכל הנוגע לנגיף: "אנחנו נכנסים כרגע לשלב שהוא חדש, מחזירים את האנשים משם. אנחנו ערוכים. אנחנו בודקים את עצמנו כל יום מחדש, ואיפה שצריך להחמיר אנחנו מחמירים". בהתייחסו ליום הבחירות שבפתח, אמר ליצמן: "הייתה לי ישיבה עם מנכ"לית ועדת הבחירות. אלה שבבידוד, אנחנו רוצים לתת להם זכות הצבעה. יהיו להם קלפיות ייעודיות, איפה שהם יכולים להגיע".

שניים מבין 12 הנוסעים הישראלים, שהיו נתונים במשך שבועיים בהסגר על "ספינת הקורונה" ביפן, שוחררו בשעות הבוקר מהספינה והועברו לבית מלון. ממשרדי החוץ והבריאות נמסר, כי 10 הישראלים הנוספים צפויים לרדת ממנה היום או מחר: "על פי התכנון, הנוסעים ירדו לכל המאוחר מחר בשעה שש בערב שעון יפן (11:00 שעון ישראל) – בהנחה שלא תהיינה תקלות בלתי צפויות – ויועברו למטוס שיביא אותם לארץ". עם נחיתתם בנתב"ג, ימתינו ל- 12 הנוסעים צוותים רפואיים של מד"א, שיפנו אותם באופן מבוקר למתחם המבודד בבית החולים שיבא. 3 הישראלים שחלו בקורונה יישארו, בשלב זה, באשפוז בבתי חולים ביפן.

תגיות:יעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה