חדשות בארץ

צלפים של הג’יהאד האסלאמי ירו לעבר כוח צה"ל, אין נפגעים

כוח צה"ל זיהה חוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי, שירתה משטח הרצועה לעבר חיילי צה"ל שהיו בשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי לא היו נפגעים. בתגובה, תקף צה"ל את החוליה. מקורות פלסטיניים ברצועה דיווחו על פצוע אחד, שפונה לבית חולים. מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה: "האיומים של מנהיגי האויב בחיסולים ובהחרבת עזה לא יפחידו אותנו, נגיב על כל פעולת חיסול בזמן המתאים"

אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

חוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי ביצעה לפני הצהריים (רביעי) ירי מאזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה לעבר כוחות צה"ל, שהיו בשטח ישראל. כך מסר דובר צה"ל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים מהירי. בתגובה, תקפו כוחות של צה"ל וימ"מ את החוליה. מקורות פלסטיניים ברצועה דיווחו על פצוע אחד בתקרית, שפונה במצב בינוני לבית החולים האירופי ברצועה. ערוץ "פלסטין אל-יום", המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי, דיווח כי הצלפים פגעו במצלמת מעקב של צה"ל בסמוך לגדר הגבול.

התקרית בגבול הרצועה מגיעה לאחר מספר ימים של שקט יחסי בגזרה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע אתמול, כי ישראל תגדיל את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים ותעניק היתרי כניסה לשטחה ל- 2,000 סוחרים עזתים נוספים. בכך יגיע מספרם הכולל של הסוחרים שיוכלו להיכנס מהרצועה לישראל ל- 7,000, שיא חדש מזה שנים רבות. 

בהודעת מתפ"ש צוין, כי ההחלטה התקבלה "בתום התייעצות ביטחונית", וזאת "לאור השקט היחסי בימים האחרונים והפסקת שיגור בלוני הנפץ". עוד הובהר, כי "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

על אף הירידה היחסית בהיקף שיגורי בלוני הנפץ, בימים האחרונים דיווחו ביישובי עוטף עזה על המשך הפרחתם משטח הרצועה. בפרדס ליד קיבוץ עלומים שבמועצה האזורית שדות נגב אותר אתמול בשעות הבוקר בלון, אליו חובר ראש של RPG. חבלנים, שהגיעו לזירה, נטרלו את הבלון באופן מבוקר.

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר לשורת ההקלות לתושבי הרצועה. "חמאס במבחן. למעשה, אנחנו מנחילים שיטת שכר ועונש", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "לא יהיו הסדרות או הסכמות. יהיה שקט – יהיה להם טוב. לא יהיה שקט – יהיה להם רע. כשיהיה שקט יהיו סוחרים, יהיה יבוא, יצוא ודיג, וגם לא נפציץ אותם. אבל כשיש בלונים, אנחנו סוגרים את כל העסק הזה ומפציצים להם בסיסים, מכונות ובתי חרושת לייצור רקטות. אני מאשר אישית כל מטרה, ואין שם דיונות".

בתוך כך, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, אמר היום כי "ההתנגדות בעזה מוכנה להדוף כל תוקפנות שהאויב מכין כנגד עזה". בנאום מצולם מביירות, ששודר בכינוס של ארגונו בעיר עזה, התייחס נחאלה לתוכנית השלום האמריקנית ודחה אותה על הסף: "המערכת כעת הינה מדינית, אבל היא צפויה להפוך בכל רגע לצבאית. האיומים של מנהיגי האויב, שאנו שומעים בוקר וערב – אם בחיסולים, ואם בהחרבת עזה – לא יפחידו ולא ירתיעו אותנו. לא נסכים למה שמכונה עסקת המאה, ולא נוותר על זכויותינו ההיסטוריות בפלסטין ובירושלים". נחאלה הוסיף, כי "ההתנגדות תגיב על כל פעולת חיסול בזמן המתאים. כל תוקפנות על עמנו ברצועת עזה תמצא מולה התנגדות, אותה לא הכירה בעבר".

(עודכן: 15:36)

תגיות:רצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה