חדשות בארץ

דרעי: "אושרו תוכניות חדות וברורות למערכה בעזה, חמאס יקבל מכה קשה"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי ישראל מנסה להימנע ממערכה צבאית ברצועת עזה, אולם אם תיאלץ לכך – חמאס יוכה "מכה קשה". הוא הדגיש, כי כיבוש הרצועה אינו עומד על הפרק: "אין לי שום כוונה, וגם לא לממשלת ישראל, שאהיה שר הפנים של עזה"

דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר הבוקר (רביעי) כי הקבינט המדיני-ביטחוני אישר תוכניות "חדות וברורות" למערכה צבאית ברצועת עזה, שתכה בחמאס מכה קשה. בריאיון למנדי ריזל ברדיו דרום, הבהיר דרעי כי לישראל אין כוונה לכבוש את הרצועה. 

"שיהיה ברור, אנחנו מתכוננים למערכה. יש תוכניות שאושרו, תוכניות מאוד חדות וברורות. זאת מכה קשה מאוד שהם יקבלו", אמר דרעי. הוא ציין, עם זאת, כי ישראל עושה "כל מאמץ" להימנע מיציאה למערכה: "אני משבח את ראש הממשלה ואת מערכת הביטחון, שיודעים גם לגלות איפוק, למרות שזה גם אולי לא פופולרי".

דרעי הדגיש, כי גם אם ישראל תצא לבסוף למבצע צבאי, כיבושה של הרצועה אינו נמצא 'על השולחן'. לדבריו, "לכבוש את עזה אפשר לעשות מהר מאוד. זה לא כוחות", אולם "יש שם 2 מיליון ויותר אנשים, שגרים ברצועה הצרה הזו, שאתה בסוף צריך לנהל אותם. אין לי שום כוונה, וגם לא לממשלת ישראל, שאהיה שר הפנים של עזה. אנחנו לא יודעים לנהל אותם. תזכור שכאשר היינו שם, כמה אבידות וכמה טרור היה לנו, כמה חיילים הלכו לנו. עזבנו את עזה, נתנו להם לנהל את עצמם. לצערי, הטרור השתלט על עזה. הטרוריסטים השתלטו, הם מנהלים את חיי האזרחים, לוקחים להם את כל המשאבים".

בהתייחסו לקשייהם של תושבי הדרום נוכח המתיחות המתמשכת, אמר שר הפנים: "זה לא מצב אידיאלי. אבל אנחנו לא מתעסקים מול מדינה ריבונית. אתה מתעסק עם ארגוני טרור. אתה מתעסק עם גרילה, עם עשרות אלפים של מה שאנחנו רגילים לקרוא 'שבאב'. זה לא דבר פשוט של 'זבנג וגמרנו'. אפשר לשטח את עזה, להוריד להם את כל התשתיות – ותישאר עם 2 מיליון איש ועם מגפות, ועם כל העולם שיהיה עליך. צריך לראות תמונה הרבה יותר רחבה".

בסיום הריאיון נשאל דרעי, האם נכונה טענתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי בזמן כהונתו כשר ביטחון הוא הציע לקבינט לחסל את מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, אך נדחה. "מה פתאום, שטויות", השיב. "לא אדון בנושאים שהיו בקבינט, אבל כל הדברים הללו – הנייה תוך 48 שעות – זו אגדה".

כזכור, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע אתמול, כי ישראל תגדיל את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים ותעניק היתרי כניסה לשטחה ל- 2,000 סוחרים עזתים נוספים. בכך יגיע מספרם הכולל של הסוחרים שיוכלו להיכנס מהרצועה לישראל ל- 7,000, שיא חדש מזה שנים רבות. 

בהודעת מתפ"ש צוין, כי ההחלטה התקבלה "בתום התייעצות ביטחונית", וזאת "לאור השקט היחסי בימים האחרונים והפסקת שיגור בלוני הנפץ". עוד הובהר, כי "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

תגיות:חמאסרצועת עזהאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה