דברי תורה

לא יאומן: נפטר 21 שנה בדיוק - ביום בו הקים את הארגון

כי גם אם חס ושלום וחס וחלילה נגזרה עליך הגזרה, כאשר ישנם אנשים הסובבים אותך שעדיין זקוקים לך, משאיר אותך הקדוש ברוך הוא בעולם"? המסר השבועי מאת הרב אליהו רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

אנחנו לא מבינים חשבונות שמים, אבל יש משהו מאוד מאוד מיוחד ביום הזה שגורם לנו להשערה, והיא כדלהלן.

ביום הזה בשנת תרנ"ד נפטר האדמו"ר רבי יהושע רוקח מבעלזא, אבל בדיוק באותו יום, עשרים ואחת שנה לפני, בשנת תרל"ג הוא הקים את בד"ץ 'מחזיקי הדת', אחד מהארגונים הראשונים של הכשרות שהוקמו בעולם.

זה בדיוק באותו יום, האם זה מקרה? האם זה לא משהו שמראה לנו שכביכול אמר הקדוש ברוך הוא לכבוד האדמו"ר: "ביום הזה הקמת משהו, ואני מכאן ואילך מוסיף לך שנים בכדי להצליח ולהקים ולמקם במקום הנכון בעולם את המפעל האדיר שלך"?

לפעמים אנחנו מקימים משהו, מייצרים משהו, עושים משהו טוב וחושבים שזה גוזל לנו מהזמן, שזה לוקח לנו חלק מהחיים.

אנחנו לא מבינים שדווקא בגלל שמדובר בדבר טוב, הקדוש ברוך הוא אומר: "אני רוצה להוסיף לכם על החיים, אתם צריכים עוד לדור ולכן אני מוכרח להשאיר אתכם".

זה נכון לגבי כל מעשה טוב, זה נכון לגבי מעשה חסד, זה נכון לגבי תרומה, זה נכון לגבי כל דבר שתלוי בך לעשות טוב לאנשים אחרים.

כי גם אם חס ושלום וחס וחלילה נגזרה עליך הגזרה, כאשר ישנם אנשים הסובבים אותך שעדיין זקוקים לך, משאיר אותך הקדוש ברוך הוא בעולם.

וכדברי הגאון מוילנא: "אם היה רואה הקדוש ברוך הוא שיש אדם אחד מהסובבים את אותו אחד שאמור להיפטר מן העולם, שלא נגזרה עליו הגזירה, והוא לא אמור לסבול ממותו של שכנו או חברו או אחיו, הרי שאותו אדם למרות שנגזרה עליו הגזירה, ישאר בחיים".

הוא ישאר בחיים למען השכן, הוא נשאר בחיים למען האח שלו, הוא נשאר בחיים למען הבן תורה אותו הוא מחזיק, אבל הוא אפילו לא יודע את זה.

כי ככל שאתה מזכה את האנשים האחרים לטוב, אתה הופך להיות משמעותי בחייהם, וזו סיבה נוספת להאריך ימים ושנים.

ברוכים תהיו!

תגיות:השגחה פרטיתהרב אליהו רבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה