חדשות בעולם

גם אתם תתקשו להאמין: מדוע ילדים כמעט ולא נדבקים בקורונה?

מה ההבדל בין מבוגרים לילדים כשזה מגיע לנגיף הקורונה והסארס, ואיך זה יכול להיות שבשני המקרים, הסטטיסטיקות מדווחות על כמעט אפס פגיעות בקרב ילדים ומתבגרים? זוהי תשובת המומחה הישראלי

אא

איך זה יכול להיות שמבין עשרות אלפי הנפגעים שנדבקו בווירוס הקורונה והסראס - ילדים כמעט שלא נדבקו, וגם אם כן - לא מתו מהנגיף? לדברי פרופסור עמוס פנט, מומחה לווירולוגיה מולקולארית בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, אין מדובר בתופעה על טבעית כי אם בדבר שניתן להסבירו בצורה מדעית. 

וירוס הסארס (SARS) התפרץ בשנת 2003, אף הוא בסין. בזמנו גבה הסארס את חייהם של מאות בני אדם, אך כמו עם הקורונה - הוירוס כמעט שלא פגע בילדים, למעט מקרה אחד, שגם הוא לא הסתיים במוות (הילד החלים ממנו לבסוף).

אז איך אפשר להסביר את זה? פרופסור פנט אמר ל'ישראל היום' כי ההסבר פשוט, והוא נעוץ בהבדלים שבין מערכת החיסון הבוגרת לזו של הילדים. לדבריו, גופם של ילדים ומתבגרים ערוך כנגד מצבים כאלו, מה שאין כן אצל מבוגרים שהמערכת החיסונית שלהם יותר פגיעה. 

זאת ועוד: היות וילדים לרוב נשארים בבית, סיכויי ההיחשפות שלהם לנגיף פוחתים, מה שאין כן אצל מבוגרים שמוכרחים לצאת ולפרנס את המשפחה. ועם זאת, פרופסור פנט מסייג ואומר כי עדיין מוקדם מדי להסיק את המסקנות בנוגע לסארס ולקורונה, למרות שהם מאותה משפחה. 

 

תגיות:מענייןילדיםהידבקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה