הפסקת הריון

לראשונה בארה"ב: טראמפ מתנגד להפלות ב"מצעד החיים"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, השתתף בחודש שעבר ב"מצעד החיים" השנתי המתקיים בוושינגטון ועוסק בהתנגדות להפלות, ואף נשא דברים באירוע

  • כ"ג שבט התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לראשונה בתולדות ארה"ב השתתף נשיא ארה"ב ב"מצעד החיים" אשר מתקיים מדי שנה בוושינגטון. עד היום בחרו נשיאי ארה"ב שלא להשתתף במצעד זה, אך רונלד רייגן, ג'ורג' וו. בוש וגם הנשיא טראמפ עצמו, בשנה שעברה, נשאו דברים מרחוק במסגרת המצעד, המתקיים אחת לשנה מאז 1973, השנה שבה נקבעה בחוק האמריקני זכות חוקתית לנשים לבצע הפלה. השנה בחר טראמפ להשתתף בפועל במצעד, כשהוא נושא דברים בנושא ההתנגדות להפלות.

טראמפ דבר באופן חריף כנגד הדמוקרטים התומכים באישור חוקי ובמימון של הפלות יזומות, עד לרגע הלידה ממש, והתנגד לכך נחרצות. "לילדים שטרם נולדו מעולם לא היה מגן חזק יותר בבית הלבן", אמר טראמפ. "הדמוקרטים אמצו את העמדות הרדיקליות והקיצוניות ביותר שנראו במדינה הזו זה שנים ועשורים, וייתכן זה מאות בשנים. כמעט כל אחד מבכירי הדמוקרטים בקונגרס תומך כיום במימון הפלות דרך כספי משלמי המסים", הוסיף, ואמר עוד: "אנחנו יודעים שכל נשמה אנושית היא אלוקית, וכל חיי אדם – אלו שנולדו ואלו שלא – נבראו בצלמו הקדוש של הקל".

הדברים נאמרו לקראת דיון שעתיד להתקיים בעוד כחודש בבית המשפט העליון, לגבי החוקיות של תקנות של מרפאות להפלות בלואיזיאנה, מה שעשוי לצמצם את האפשרויות לביצוע הפלות בארה"ב.

בין המשתתפים ב"מצעד החיים" השנתי היו אנשים מכל הגילים והמגזרים, אשר נשאו שלטים המבקשים "הפסיקו להרוג תינוקות" ו"אני דור בעד חיים". אחת מן המשתתפות במצעד סיפרה כי בעבר מסרה את בתה שנולדה לה לאימוץ, משום שהיתה צעירה מכדי לגדל אותה, ורצתה להמשיך את לימודיה שלה. היא אמרה כי היא משתתפת במצעד משום שהיא רוצה להזכיר לנשים אשר עומדות בפני הכרעה בין גידול של ילד לבין הפלה, שישנה אופציה נוספת וקיימת, של אימוץ. היא אף אמרה שהיא גאה בעובדה שדונלד טראמפ התגלה כבעל ברית חזק בנושא זה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה