חדשות בארץ

לאחר שהפתיע והתייצב במליאה, הורוביץ תוקף את נתניהו: "זה נוכל"

במרצ טענו כי נתניהו הפר הסכם קיזוז עם זנדברג, שילדה אתמול בת, בהצבעה על חסינותו של השר לשעבר כץ. בליכוד מיהרו להכחיש וטענו כי ראש הממשלה לא היה מקוזז בהצבעה, וכי "אתמול רק נבדקה האפשרות". לפי הפרסומים, הבקשה לקיזוז לא הגיעה מצדה של זנדברג, אלא מטעמו של ראש הממשלה

נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, תקף היום (שני) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהפר, לדבריו, את הסכם הקיזוז עם חברתו למפלגה תמר זנדברג, ששוהה בבית החולים בעקבות הולדת בתה אתמול. נתניהו התייצב הבוקר במליאת הכנסת והצביע עם חבריו על מתן חסינות מפני העמדתו לדין של השר לשעבר, ח"כ חיים כץ, שאושרה ברוב של 62 מול 43.  

על פי כללי הכנסת, לחברות כנסת מכהנות אין חופשת לידה. "נתניהו הופיע לפתע במליאה והצביע בעד חסינות לחיים כץ, למרות שהיה מקוזז עם ח"כ זנדברג, שילדה אתמול", צייץ הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו. "זה נוכל. אין שום ערך להתחייבויות שלו", הוסיף. בליכוד הכחישו את דבריו וטענו כי ראש הממשלה לא היה מקוזז בהצבעה, וכי "אתמול רק נבדקה האפשרות". עם זאת, במרצ פרסמו תיעוד המוכיח, לטענתם, כי היה ביניהם הסדר קיזוז, אולם בליכוד לא התייחסו לכך. לפי דיווח בגלובס, הבקשה לקיזוז לא הגיעה מצדה של זנדברג, אלא מטעמו של ראש הממשלה.

זנדברג ופרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זנדברג ופרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חרף פגרת הבחירות, לדיון במתן החסינות לכץ, המואשם במרמה והפרת אמונים, התייצבו 107 חברי כנסת. ההחלטה אושרה לפי שתי העילות, מתוך שלוש, לבקשת החסינות. בכך, אשררה המליאה את החלטת ועדת הכנסת לפטור את כץ מהעמדה לדין עד לאחר הבחירות. לאחר מכן, אם יבקש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום, יידרש כץ לבקש חסינות בשנית מהכנסת ה-23. עם זאת, החלטת הכנסת נתונה לביקורת שיפוטית, ואם יחליט בג"ץ כי החלטת הכנסת התקבלה שלא בהתאם לעילות למתן חסינות, יוכל מנדלבליט להודיע על העמדתו לדין באופן סופי.

המפלגות שתמכו במתן החסינות לכץ הן הליכוד, ימינה, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה. המפלגות שהתנגדו הן כחול לבן (להוציא ח"כ צבי האוזר שהצביע בעד באחת ההצבעות וח"כ מיכאל ביטון שנמנע), העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת. המליאה אישרה את המלצת ועדת הכנסת להעניק חסינות לכץ בשתי עילות. בעילה הראשונה, לפיה המעשה בוצע במילוי התפקיד כחבר כנסת, תמכו 62 מול 43 חברי כנסת ו-2 נמנעים. בעילה השנייה, לפיה העבירה בוצעה במשכן הכנסת והאינטרס הציבורי לא ייפגע מאי ניהול הליך בפלילי, תמכו 63 חברי כנסת, מול 42 מתנגדים ואחד נמנע. 

מוקדם יותר היום עתרה עמותת "משמר הדמוקרטיה הישראלי" לבג"ץ, ודרשה לבטל את החלטת הכנסת נוכח עמדתו העקבית של בית המשפט כי עבירות מתחום טוהר המידות אינן מקנות חסינות מפני העמדה לדין.

תגיות:תמר זנדברגניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה