חדשות בארץ

נוסעת ישראלית שלישית נדבקה; משרד החוץ מתדרך נגד משרד הבריאות

זו הנוסעת השלישית על סיפון "דיימונד פרינסס" שנדבקת בווירוס, נוסף לזוג ישראלים שאובחנו הבוקר כנשאים. מוקדם יותר הודיעה חברת ביטוח הנסיעות "פספורטכארד" על חכירת מטוס שייצא בימים הקרובים ליפן, על מנת להשיב ארצה את הנוסעים הישראלים על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שלא אובחנו כחולים בנגיף הקורונה

ספינת התענוגות "Diamond Princess" (צילום: שאטרסטוק)ספינת התענוגות "Diamond Princess" (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי נוסעת ישראלית נוספת חלתה בנגיף הקורונה בספינת התענוגות ביפן, והורדה מהסיפון לקבלת טיפול רפואי ביפן. זו הנוסעת השלישית על סיפון "דיימונד פרינסס" שנדבקת בווירוס, נוסף לזוג ישראלים שאובחנו הבוקר כנשאים. זולת החולים, על ספינת התענוגות, העוגנת מול חופי יפן, שוהים כעת 12 ישראלים. 

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שנחת הערב ביפן, דיווח כי שני החולים הישראלים, בני זוג, "מאושפזים בבידוד בבית החולים האמריקני. הם נמצאים בהשגחה, עברו בדיקות ראשוניות, בסך הכל מצבם טוב, הם מרגישים טוב. מחר הכוונה שלי היא לעמוד מקרוב על מצבם, על ידי שיחה עם הצוות המטפל". גרוטו הדגיש כי חזרתם ארצה של שאר הנוסעים הישראלים ייעשה כאשר הם יהיו נקיים מהנגיף ויעשו בדיקות עוקבות. לדבריו, "לא יודע אם בודקים אותם כל יום או כל יומיים, וכשיראו שהם לא נשאים או לא מדביקים, הם ישוחררו ויוכלו לטייל באופן חופשי". 

בד בבד, גורמים בכירים במשרד החוץ תקפו הערב את משרד הבריאות, בעקבות שורה של הנחיות ומגבלות שהוציא המשרד בשבועות האחרונים – בראשן המלצות להימנע נסיעה למדינות אסיה, והגבלות על השבים לישראל מתאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו, אף אם לא גילו כלל תסמינים להידבקות בווירוס הקורונה. לטענתם, החלטות משרד הבריאות פורסמו ללא שהאחרונים נועצו במשרד החוץ, והן עומדות בניגוד למדיניות הרשמית של שירות החוץ הישראלי. "ההנחיה גורפת מדי, יוצרת בלבול רב ולפאניקה, וגורמת לנזקים וקשיים רבים", אמרו.

לפי ההודעה שפרסם משרד הבריאות בצהריים, כל השבים ממדינות אלה ייאלצו לשהות בבידוד למשך 14 יום, מלבד סין שממנה התפשט נגיף הקורונה לרחבי העולם. במשרד הבהירו כי בדומה לאיסור הקיים על הנוחתים מסין, ייאסר על הנוסעים השבים לישראל ממדינות אלה לצאת למרחב הציבורי וכן לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות.

שר הבריאות יעקב ליצמן הסביר לאחר פרסום ההחלטה כי "כל הצעדים שעשינו הם סופר זהירים ואפילו טיפה קיצוניים". לדבריו, "כבר בשבוע שעבר הוספנו מספר מדינות שאנשים שחזרו מהן ומגלים סימפטומים צריכים ללכת לבדוק שלא נדבקו בנגיף. עכשיו החלטנו לבקש מאותם אנשים גם לשהות בבידוד בית, מאחר שמספר המקרים במדינות האלה עלה. כמו כן, יש לנו אינדיקציה לכך שישנה הידבקות במדינות אלה, למשל בסינגפור".

ליצמן הוסיף: "אנחנו עדיין חושבים שנגיף הקורונה יגיע לארץ. אנחנו דוחים את זה כל הזמן, עושים את כל הדברים שצריך, אבל חוששים. למקרה שחס וחלילה המקרים האלה יגיעו גם לארץ, הקמנו בתי חולים מיוחדים, ונתנו הוראה לכל בתי החולים בארץ להקצות מקומות מסוימים למקרה שהמגפה תגיע גם לכאן. אנחנו מתפללים שזה לא יקרה, ואני בטוח שהשם ישמור עלינו".

הערב הודיעה חברת ביטוח הנסיעות "פספורטכארד", בשיתוף עם חברות "כלל" ו"מגדל", על חכירת מטוס שייצא בימים הקרובים ליפן, על מנת להשיב ארצה את הנוסעים הישראלים על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שלא אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. בהודעת החברה נכתב כי המטוס שוהה כעת בטורקיה, והוא ייצא לדרכו לאחר אישור כלל הגורמים הממונים בממשלת ישראל. על פי הנחיות משרד הבריאות, לאחר שובם ארצה יועברו הנוסעים, מלבד השלושה שנדבקו, לבידוד ומעקב.

בחברת "פספורטכארד" העריכו כי המטוס צפוי לצאת ליפן כבר ביום שלישי הקרוב. "החל מקבלת ההודעה, פעלנו בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לסייע ככל האפשר להשיב ארצה את הישראלים נוסעי ספינת התענוגות היפנית שנמצאים תחת הסגר", אמר מנכ"ל החברה יואל אמיר. הוא הוסיף כי החברה פעלה בימים החולפים בשיתוף משרד החוץ ומשרד הבריאות על מנת להשיב ארצה את נוסעי הספינה. לדבריו, החברה תוציא את המטוס לדרכו במהירות האפשרית, בהתאם להנחיות הגורמים הממונים, "בשאיפה שהנוסעים יבלו כבר את השבת הקרובה בישראל".

תגיות:ישראליפןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה