חדשות בארץ

יהדות התורה: גנץ נגרר לתעמולה אנטי חרדית

ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, תקפו את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על התבטאויותיו בענייני דת ומדינה, בריאיונות שהעניק אמש לתקשורת: "בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי. אדם חסר עמוד שדרה, שנגרר לתעמולה אנטי חרדית שמבוססת על סטריאוטיפים והסתה נגד מסורת ישראל"

ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הגיבו בצהריים (ראשון) בחריפות על הדברים שאמר אמש יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בריאיונות לתקשורת בכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה.

בהודעה שפרסמו השניים, נאמר כי "בליץ הריאיונות של גנץ אמש מוכיח, כי בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי. אדם חסר עמוד שדרה, שנגרר לתעמולה אנטי חרדית שמבוססת על סטריאוטיפים והסתה נגד מסורת ישראל – שאין לה כל בסיס וצדק. כל זאת למרות שגנץ הודיע באחרונה, שהוא מצטער על הקמפיין האנטי חרדי בו נקט בבחירות הקודמות".

"עובדה זו מוכיחה, כי על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרץ וליברמן", לשון הודעת ראשי יהדות התורה.

בריאיון לחדשות 12, אמר גנץ כי "החרדים הם בשר מבשרה של החברה הישראלית. אני מאוד מעריך את המסורת ואת שמירת האמונים". עם זאת, בריאיון זה ובאחרים הוא הדגיש כי הגיע להסכמות משמעותיות עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במהלך המשא ומתן שניהל עמו לפני פיזור הכנסת.

"הייתה התקדמות יפהפייה במשא ומתן שקיימנו ערב הפיזור של הממשלה הנוכחית והכנסת הנוכחית. הגענו להישגים טובים מאוד במשא ומתן בכל מה שקשור לתחום של דת ומדינה", אמר יו"ר כחול לבן בריאיון ל- ynet. "אנו רוצים לראות תחבורה בשבת במקומות הנכונים, אנחנו רוצים לראות את ברית הזוגיות ומתווה הכותל, לבטל את חוק המרכולים. אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לחיות בכבוד תחת אמונתם באשר היא".

בתשובה לשאלה, האם המפלגות החרדיות יהיו שותפות בממשלה בראשותו, אם יקבל מנדט להרכיבה, ענה גנץ: "אני מתחיל בשותפות שלי עם המפלגות החילוניות והיכולת לייצר פה ציונות ממלכתית נדרשת. מי שלא מכיר במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית אינו יכול להיות חלק מזה, מי שגזען וקיצוני כמו סמוטריץ' אינו יכול להיות חלק מהעניין הזה. כל השאר שמכירים בישראל יהודית ודמוקרטית, שיהיו מוכנים לקבל את קווי היסוד שלנו – יוכלו להיות חלק מהממשלה".

תגיות:בני גנץיהדות התורהמשה גפנייעקב ליצמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה