חדשות בארץ

נתניהו: הישראלים על "ספינת הקורונה" שלא נדבקו – יוחזרו לארץ וייכנסו לבידוד

בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל פועלת להחזרתם ארצה של הנוסעים הישראלים הנמצאים על ספינת הנופש מול חופי יפן: "אלה שלא נדבקו – יבואו לארץ וייכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם". נתניהו מסר על הקמת הצוות הישראלי, שיעבוד מול הממשל האמריקני על תהליך המיפוי לקראת החלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון), כי ישראל פועלת להשבתם ארצה של הנוסעים הישראלים השוהים על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", הנמצאת בהסגר מול חופי יפן. "אני רוצה להודות לשר הבריאות, שפעל יחד עם צוותו כדי להביא את הישראלים על האוניה שנמצאת ביפן", אמר בפתח ישיבת הממשלה. הוא הבהיר כי "אלה שלא נדבקו – יבואו לארץ וייכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם".

נתניהו הדגיש, כי הממשלה ממשיכה בהיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה: "אולי בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע לנו על הידבקות בארץ. נמשיך לעשות מה שצריך לפעול ברמה המדינתית, כדי לעכב כמיטב יכולתנו ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו, כמו שאומרים – ברוך השם".

מוקדם יותר הבוקר, נמסר ממשרד הבריאות כי 3 מתוך 15 הנוסעים הישראלים שעל הספינה אובחנו כחולי קורונה. בצהריים עדכן המשרד כי "מבירור נוסף כרגע ידוע לנו על 2 ישראלים (בני זוג) בוודאות, ואין אינדיקציה ברורה ביחס לישראלי נוסף. משרד הבריאות יעדכן בכל מידע נוסף".

בתחילת דבריו, מסר נתניהו כי הוקם צוות ישראלי, שיעבוד מול הממשל האמריקני על תהליך המיפוי שנועד לאפשר את החלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון: "הקמנו צוות ישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני על עבודת המיפוי, שכבר החלה. היא בעיצומה. מיניתי לצוות הזה את השר יריב לוין, את ראש המל"ל מאיר בן שבת, ואת מנכ"ל משרדי רונן פרץ. הם יסתייעו גם בשגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר". 

"הצוות הזה יעמוד בצמידות לגורמי ההתיישבות והביטחון, כדי להשלים את המלאכה במהרה", הוסיף ראש הממשלה. "האמריקנים יעבדו איתנו. נשלים את המלאכה במהירות האפשרית. אנחנו הופכים את חבלי המולדת שלנו ביהודה ושומרון לחלק ממדינת ישראל לעד".

נתניהו התייחס לפגישתו עם מנהיג סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ולתוצאותיה: "השבוע יתכנס צוות ישראלי, שיגבש תוכנית להרחבת תחומי שיתוף הפעולה. זה מה שסיכמתי עם נשיא סודאן. המטרה להגיע לבסוף לכינון יחסים נורמליים – נורמליזציה ויחסים מדיניים".

"אנחנו בעיצומו של תהליך נורמליזציה עם מספר גדול מאוד של מדינות ערב ומדינות מוסלמיות. אתם רואים רק חלק מזה, זה קצה הקרחון שהוא מעל פני המים", הצהיר נתניהו. "מתחת לפני המים יש עוד תהליכים רבים, שמשנים את פני המזרח התיכון וממקמים את ישראל גם כמעצמה אזורית וגם כמעצמה עולמית".

תגיות:ריבונותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה