חדשות בארץ

חדשות השבת: מוות ראשון מקורונה באירופה, האזרחים האמריקנים יפונו מספינת התענוגות

תייר סיני בן 80 מת בצרפת כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, קורבן ראשון במצרים, ארה"ב נערכת לפינוי אזרחיה על ספינת התענוגות היפנית, ושר החוץ האיראני מאיים בהחרפת המתיחות מול וושינגטון

אא

לראשונה מאז התפרצות וירוס הקורונה: שני קורבנות מחוץ לאסיה. תייר סיני בן 80 שאושפז בצרפת מת מנגיף הקורונה – כך מסרה היום (שבת) שרת הבריאות של צרפת, אנייס בוזין. לפי הרשויות בצרפת, התייר הגיע ממחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, ב-16 בינואר, וב-25 בינואר הוא אובחן כנשא של הנגיף הקטלני. עד כה דיווחה המדינה על 11 מקרי הידבקות בקורונה.

אתמול הודיעו הרשויות במצרים על מקרה הידבקות ראשון בווירוס הקורונה במדינה. במקביל, בסין דיווחו על 121 מקרי מוות חדשים ביממה החולפת, רובם במחוז חוביי, מתוך 1,523 מתים ברחבי העולם. מספר החולים ברחבי העולם עומד עתה על 63,851. לצד זאת, סגן שר החוץ הסיני עדכן הבוקר כי מספר מקרי ההחלמה מהנגיף חצה את ה-8,000 חולים ברחבי המדינה.

שגרירות ארה"ב בטוקיו הודיעה היום כי תפנה את אזרחיה השוהים על ספינת התענוגות "דיאמונד פרינסס" העוגנת מול חופי יפן, שבה נרשם מספר ההדבקות הגדול ביותר בווירוס הקורונה מחוץ לסין. במכתב לנוסעי הספינה מסרה השגרירות האמריקנית כי מחר בערב ינחת כלי טיס ביפן, על מנת להשיב ארצה את האזרחים האמריקאים, וכי היא ממליצה לאזרחיה לרדת מהסיפון ולחזור לביתם לפיקוח נוסף. עוד צויין כי החוזרים יידרשו לשהות בהסגר נוסף של 14 יום עם הגעתם לארה"ב. ההסגר על ספינת התענוגות היפנית אמור להסתיים ב-19 בפברואר.

"אנחנו מבינים שהדבר מתסכל ומצריך הסתגלות, אך אמצעים אלה תואמים את המדיניות הקפדנית שאימצנו כדי למנוע את ההתפשטות הפוטנציאלית של השנה", נכתב בהודעת שגרירות ארה"ב ביפן. "אם תבחרו לא לחזור בטיסת השכר, לא תוכלו לחזור לארצות הברית למשך תקופה מסוימת. המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן יקבלו החלטה סופית בעניין זה".

שגרירות ישראל בטוקיו בישרה ל-15 האזרחים הישראלים כי היפנים צפויים לפנותם עד יום חמישי הקרוב, לאחר שתישלל הדבקתם בקורונה. במקביל, קפטן הספינה עדכן הבוקר את הנוסעים, כי לא ניתן יהיה לעזוב את הספינה קודם התאריך המיועד להסרת ההסגר: "לא אישרו את תוכניות השחרור", אמר הקפטן. "הבדיקה תתחיל ב-18 בחודש והתוצאות יהיו ברורות רק אחרי שלושה ימים, כלומר אורח שנבדק ב-18 בחודש יוכל להשתחרר רק ב-21 בחודש".

זריף: "בעקבות חיסול סולימאני – ארה"ב ואיראן היו על סף מלחמה". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר אתמול כי ארצו הייתה על סף עימות עם ארצות הברית, בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בידי ארה"ב בראשית ינואר. "וושינגטון הסתמכה על מידע שגוי, וקיבלה החלטות תוך הבעת בורות ויהירות", אמר בריאיון לרשת NBC, במהלך ביקורו בוועידת מינכן לביטחון. "מעשיה הביאו את המצב במזרח התיכון לנקודת רתיחה". לדבריו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל "עצה רעה" כשהורה על חיסולו של סולימאני בבגדד, "שגרמה לו לבצע צעד שגוי".

עוד אמר שר החוץ האיראני כי בשיא המתיחות בין שתי המדינות, שיגר מקבילו האמריקני מייק פומפאו מכתב מאיים. "לא ראוי שאחזור על דבריו הבזויים", אמר. "תגובתנו הייתה מנומסת בהרבה". הוא ציין כי ההסלמה בין המדינות לא הייתה קודם לכן, והאשים את ממשל טראמפ בהידרדרות ביחסים. "זה לא תמיד היה כך", אמר. "אני אותו שר חוץ שקיים שיחות תכופות ומכובדות עם ג'ון קרי, בכהונתו תחת אובמה".

בליל שישי הודיע צבא ארה"ב כי ביום ראשון החרימו חיילי הצי האמריקני כלי נשק מתוצרת איראן, שכללו 150 טילי נ"ט מונחים ושלושה טילי נ"מ. לפי ההודעה, ספינת המלחמה "USS נורמנדי" החרימה את כלי הנשק בפשיטה על כלי שיט בים הערבי.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר הלילה (מוצ"ש) יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ולא יחול שינוי בטמפרטורות. לקראת הבוקר (ראשון) יחלו לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ועד צפון הנגב, מלווים בסופות רעמים יחידות. בדרום הארץ יתכן גשם מקומי. בנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות. הטמפרטורות צפויות לרדת במידה ניכרת.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן. יתכן גשם מקומי ברובו קל. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. תחול עליה בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה.

מידות החום הצפויות היום: בירושלים מ-9 מעלות עד 18 מעלות; תל אביב מ-15 עד 18 מעלות; חיפה מ-12 עד 18; צפת 6-15; קצרין 11-21; טבריה 12-24; נצרת 9-19; עפולה 9-22; בית שאן 9-22; לוד 13-20; אשדוד 14-18; עין גדי 17-21; באר שבע 13-21; מצפה רמון 11-19 ובאילת 16 מעלות ועד 28 מעלות.

תגיות:נגיף הקורונהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה