חדשות בארץ

דיווח: שבעה הרוגים בתקיפה ישראלית באזור דמשק

על פי הדיווחים בסוריה, מטוסי חיל האוויר הישראלי שיגרו טילים לעבר יעדים באזור דמשק. התקשורת הסורית הרשמית טענה, כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו "מטרות עוינות"

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי), כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו יעדים באזור דמשק. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה, כי סוללות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו כדי להדוף "מטרות עוינות", וכי מספר טילים יורטו. על פי הדיווח, הטילים הישראליים שוגרו מאזור רמת הגולן.

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר, כי בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם, מתוכם ארבעה איראנים. מוקדם יותר דיווח הארגון, כי המתקפה כוונה נגד מחסני אמל"ח של המיליציות האיראניות, הממוקמים באזור שדה התעופה הבין-לאומי של דמשק. לפני שבוע דווח, כי 23 בני אדם נהרגו בתקיפה – שיוחסה לישראל – נגד יעדים של הצבא הסורי ומיליציות איראניות באזור דמשק ובמקומות נוספים. בין ההרוגים – 15 פעילי המיליציות הפרו-איראניות, מתוכם 3 אזרחים איראנים.

התקיפה והיירוטים באזור דמשק, הלילה (סרטון: הטלוויזיה הסורית)

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, איים שלשום כי "כל תוקפנות או פעולה טיפשית" של ישראל נגד אינטרסים איראניים בסוריה ובאזור תיתקל ב"תגובה מוחצת". יום קודם לכן הזהיר שר הביטחון נפתלי בנט את איראן, כי ישראל תמשיך לגבות ממנה מחיר עד להשגת היעד הסופי – סילוק הנוכחות האיראנית מסוריה.

בנאום שנשא בטקס זיכרון לחללי אסון המסוקים, אמר בנט: "כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה. אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו: בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם במימדים נוספים".

"אנחנו אומרים לאיראן: אין לכם מה לחפש בסוריה. כל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם", הוסיף שר הביטחון. הוא ציין, כי חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, היה "אירוע מעצב" שהשפיע באופן משמעותי על הגזרה. עם זאת, לדבריו, "אל לאויב האיראני לטעות: אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני. אנחנו פועלים כל העת וגובים מחירים עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה".

(עודכן: 9:31)

תגיות:איראןטיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה