חדשות בעולם

ארצות הברית: עצרנו ספינה שהבריחה 150 טילים איראניים למורדים החות’ים בתימן

ספינה של הצי האמריקני, שסיירה בתחילת השבוע בים הערבי, פשטה על כלי שיט שניסה להבריח משלוח של טילים איראניים למורדים החות'ים בתימן. על כלי השיט נתפסו 150 טילי נ"ט, 3 טילי קרקע-אוויר, כוונות טרמיות לראיית לילה וכלי נשק מתקדמים נוספים

חלק מהנשק שנתפס (צילום: U.S. Naval Forces Central Command / U.S. 5th Fleet)חלק מהנשק שנתפס (צילום: U.S. Naval Forces Central Command / U.S. 5th Fleet)
אא

צבא ארצות הברית הודיע הערב (חמישי), כי הצי האמריקני השתלט בתחילת השבוע על כלי שיט בים הערבי, ועליו כלי נשק מתקדמים מתוצרת איראן.

ההשתלטות אירעה ביום ראשון, במהלך סיור שערכה ספינת הצי "נורמנדי". מפיקוד מרכז של הצבא האמריקני נמסר, כי כלי השיט התכוון להבריח את כלי הנשק למורדים החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי המשטר האיראני.

על הספינה המבריחה נתפסו 150 טילי נ"ט מדגם "דהאלבייה" – גירסה איראנית לטיל הקורנט הרוסי; 3 טילי קרקע-אוויר; כוונות צבאיות טרמיות לראיית לילה; וכלי נשק מתקדמים נוספים.

בהודעה האמריקנית צוין, כי כלי נשק רבים במשלוח שהוחרם "זהים" למשלוח הנשק שנתפס בים הערבי ב- 25 בנובמבר 2019, שעשה את דרכו לתימן, וזאת בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם האוסרת על העברת נשק לחות'ים.

הפשיטה על כלי השיט בים הערבי (קרדיט סרטון: CENTCOM) 

בתוך כך, הסנאט האמריקני אישר הערב הצעת חוק המגבילה את סמכותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לנקוט בפעולה צבאית נגד איראן ללא התייעצות עם הקונגרס. 8 סנאטורים רפובליקנים תמכו בהחלטה, שזכתה לרוב של 55 תומכים מול 45 מתנגדים. ההחלטה תעבור לאישור בית הנבחרים, בו למפלגה הדמוקרטית יש רוב. בבית הלבן הבהירו, כי אם החוק יגיע לשולחנו של הנשיא, הוא יטיל עליו וטו. טראמפ, שהתייחס אתמול בטוויטר להחלטה המוצעת, כתב כי "זה לא הזמן להפגין חולשה. האמריקנים תומכים באופן גורף במתקפה שלנו על הטרוריסט קאסם סולימאני".

תגיות:איראןתימןארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה