חדשות יהדות

נוסעת תובעת 66,00 ש"ח בגלל שהתבקשה לעבור מקום - בשל תפילת שחרית בקרון

נוסעת שהתבקשה מגברים שהתפללו שחרית, לעבור מקום בקרון הרכבת - תובעת כעת פיצויים על סך 66 אלף שקלים. לדבריה, הייתה לה "תחושת עלבון קשה", כשהתבקשה מהסדרן לעבור מקום. רכבת ישראל בתגובה: אין בסיס לתביעה

הרכבת המהירה בתחנת נבון, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרכבת המהירה בתחנת נבון, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נוסעת שהתבקשה מגברים שהתפללו שחרית, לעבור מקום בקרון הרכבת - תובעת כעת פיצויים על סך 66 אלף שקלים. לדבריה, הייתה לה "תחושת עלבון קשה", כשהתבקשה מהסדרן לעבור מקום. 

המקרה אירע לפני כשנה, כאשר מאיה מליץ ישבה בקרון מירושלים לנתב"ג. לדבריה, הקרון היה ריק יחסית כשעשרה גברים החלו להתפלל תפילת שחרית. 

כעבור רבע שעה, היות והייתה הנוסעת היחידה בקרון - ניגש אליה סדרן וביקש בנעימות שתעבור מקום, כי זה מפריע לגברים שמתפללים.

בראיון ל'ווינט' סיפרה מליץ כי בהתחלה קפאה על מקומה, והייתה בהלם מעצם הבקשה. לבסוף סירבה בתואנה כי "קרון הרכבת הוא אינו בית כנסת אורתודוכסי", זאת למרות שהסדרן התעקש. "ההלם התחלף בתחושת עלבון שהנוכחות שלי, רק בגלל שאני אישה, מפריעה לאחרים להתפלל והפתרון היחיד מבחינת אותו סדרן הוא להעביר אותי מקום. רגע לפני עוד נהניתי מלהקשיב לתפילה עצמה ועסקתי בעניינים שלי, ואז בא הסדרן ומנסה להסביר לי שעצם הקיום שלי פוגע במישהו אחר".

בנקודה זו החלה סאגה, שנמשכה בתלונה שהגישה מליץ להנהלת הרכבת באמצעות (לא פחות ולא יותר) - שדולת הנשים והמרכז הרפורמי לדת ומדינה. בתלונתה טענה כי מחובתם המוסרית של הסדרנים להעניק שירות לכל הנוסעים במידה שווה, ולא כמו הסדרן שביקש ממנה להתפנות, ש"הצטרף לגברים שהתפללו".

 

רכבת ישראל בתגובה: "הנוסעת לא נדרשה לעבור קרון"

לאור הטענות שמרכבת ישראל לא נמסרה כל תגובה, החליטה מליץ לשנות כיוון והגישה עתירה לבית משפט השלום בירושלים על רקע הדרת נשים.

"לא ייתכן שאישה עולה לרכבת ונדרשת על ידי הסדרן לעבור קרון, מאחר שעצם הנוכחות שלה כאישה מפריעה לתפילה", אומרת עורכת הדין המייצגת בתיק מטעם המרכז הרפורמי לדת ומדינה, עו"ד מירי נחמיאס-יסף. "אבסורד הוא שצריך להגיש תביעה נגד רכבת ישראל בגלל שהסדרנים שלה טרם הפנימו שאפליה והדרת נשים הינן בניגוד לחוק".

רכבת ישראל בתגובה טוענת כי בניגוד לטענותיה של מליץ, גרסת הסיפור שונה בתכלית. "הנוסעת פנתה מיוזמתה לדייל השירות, בתלונה כי התפילה שנערכה בקרון בו ישבה מפריעה לה, וזה ציין כי למתפללים זכות לעשות זאת ואין כל סיבה להעבירם. הדייל הציע לנוסעת לעבור לקרון אחר במידה ותרצה לעשות כן, והיא כלל לא נדרשה לעשות זאת כפי שנטען. צר לנו כי הנוסעת בחרה להגיש תביעה חסרת בסיס לאחר חלוף שנה מהאירוע, ולאחר שפנתה לרכבת ונענתה זה מכבר".

תגיות:רכבתתפילהתביעהנוסעת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה