חדשות בארץ

גנץ על הרשימה המשותפת: "מי שירצה לתמוך – שיתמוך"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סירב לדחות על הסף את האפשרות שיקים ממשלת מיעוט, שתישען על גוש חוסם של המפלגות הערביות: "אנחנו נקים את הממשלה – מי שרוצה לתמוך שיתמוך, מי שירצה להתנגד – יתנגד". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "השקר נחשף"

גנץ עם אחמד טיבי ואיימן עודה, אוקטובר 2019 (צילום: אופק אבשלום)גנץ עם אחמד טיבי ואיימן עודה, אוקטובר 2019 (צילום: אופק אבשלום)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הבוקר (רביעי) לאפשרות של שיתוף פעולה פוליטי עם הרשימה המשותפת לאחר הבחירות, בדרך להקמת קואליציה בראשותו. הוא אמר כי הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מממשלתו, אולם סירב להתייחס לאפשרות של הקמת ממשלת מיעוט שתיתמך מבחוץ על ידי המפלגות הערביות.

"אין פה שאלה של תמיכה מבחוץ", אמר גנץ במהלך סיור בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "יש אוכלוסייה ערבית, 20% מהמדינה הם האוכלוסיה הערבית. הסתובבתי אתמול במגזר הערבי. אנחנו בעד לקדם את נושא המאבק באלימות, לקדם את נושאי התשתיות והחינוך, ואת ההתקדמות התעסוקתית שלהם בחברה הישראלית. מבחינת שותפות אזרחית, נעשה כל מה שצריך בשביל האזרחים הערבים בישראל. אנחנו לא מסכימים עם הרשימה המשותפת באשר לוויכוח הלאומי בינינו לבין הפלסטינים, ולפיכך הם לא יהיו חלק מהממשלה שלנו".

בתשובה לשאלת אחד הכתבים בנוגע להרכבת ממשלת מיעוט, שתישען על גוש חוסם של המפלגות הערביות, ענה גנץ בהתחמקות: "אנחנו נקים את הממשלה – מי שרוצה לתמוך שיתמוך, מי שירצה להתנגד – יתנגד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של גנץ: "השקר נחשף. גנץ מודה שיישען על תמיכת הרשימה המשותפת כדי להקים ממשלה. לגנץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי. אסור לתת לסכנה הזו להתממש. גם בוחרי כחול לבן כבר יודעים שלגנץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי, ולכן רבים מהם עוברים להצביע לליכוד".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מתח אתמול ביקורת חריפה על גנץ. על רקע פרסום תוכנית השלום האמריקנית – הכוללת את החלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון, וכן את האפשרות להעברת תושבי המשולש לשליטה פלסטינית – אמר עודה בריאיון לגלי צה"ל: "עשינו צעד אמיץ והיסטורי כשהמלצנו על גנץ, אבל אם לא נשמע ממנו אמירה חדה מאוד נגד הטרנספר ונגד הסיפוח – אין מצב שנתמוך בו או נמליץ עליו. צריך כיוון אחר לגמרי – לא רק ביבי, אלא לא לדרך של ביבי". עודה הדגיש, בנוסף, כי הרשימה המשותפת תצביע נגד ממשלת מיעוט של כחול לבן שתכלול את ישראל ביתנו: "אין לנו שום דבר משותף עם ליברמן. הוא הוגה הרעיון של טרנספר לתושבי המשולש. אין מצב שנתמוך בממשלה שליברמן נמצא בה. אנחנו נצביע נגד".

עמיתו של עודה לרשימה, יו"ר הסיעה אחמד טיבי, אמר הבוקר כי ההחלטה בנוגע לשיתוף פעולה עם כחול לבן טרם התקבלה: "לא הייתה הכרעה בסיעה לגבי העתיד. אנחנו מחכים לתוצאות הבחירות. ההחלטות וההכרעות מתקבלות אחרי הבחירות, גם לגבי ההמלצה לנשיא וגם לאחר מכן". עם זאת, טיבי ציין כי "בגלל ההתנהלות של כחול לבן וגנץ – ברור לאיפה הולך הכיוון של ההמלצה. הם כמעט לא משאירים לנו שום אופציה". הוא הוסיף כי "חשוב מאוד מה יהיו תוצאות הבחירות. אם יהיו לנו 16-15 מנדטים – המשחק יהיה אחר".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה