חדשות בארץ

גנץ על פגישת אולמרט עם אבו מאזן: "לא קובע לו מה לעשות"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סירב לגנות את פגישתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר כי הפלסטינים יצטרכו לקבל "החלטה היסטורית" ולנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ. מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, אמר כי הפגישה היא "חרפה"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (רביעי) לפגישתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולמסיבת העיתונאים שכינסו השניים בניו יורק. במהלך ביקור שערך בבית החולים סורוקה בבאר שבע, סירב גנץ לגנות את הפגישה ואמר: "אולמרט היה ראש ממשלה בעבר, ואני לא קובע לו מה לעשות מחר בבוקר".

"תוכנית טראמפ היא הנקודה שממנה נכון להמשיך קדימה", הוסיף יו"ר כחול לבן. "הפלסטינים יצטרכו לקבל החלטה היסטורית שהם מצטרפים למיזם שלום על בסיס זה, כך ראוי שיקרה. אני מקווה שאבו מאזן אמר לאולמרט, שאין מה לחזור אחורה לתוכניות בלתי רלבנטיות".

בניגוד לגנץ, מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, לא ברר מלים כשתקף בחריפות את אולמרט, וכינה את פגישתו עם אבו מאזן "חרפה". בריאיון הבוקר ל- ynet הוסיף יעלון, כי זו "פגישה שיש בה קלון. חבל בכלל שהתקיימה".

"מה עשה אהוד אולמרט? אני מכיר את המפגשים האלה של ישראלים ופלסטינים, שבהם הפלסטינים מאשימים את הישראלים והישראלים מאשימים את עצמם – זה מה שהוא עשה. משחר הציונות לא קם מנהיג אצלם, שהיה מוכן לחלק איתנו את הארץ. הרי ערפאת סירב לקמפ דייוויד, סירב להצעת קלינטון, ואבו מאזן סירב להצעת אולמרט, אז מה – אתה עכשיו הולך לסנגר עליו?", כך יעלון.

במסיבת העיתונאים עם אולמרט חזר אבו מאזן על התנגדותו לתוכנית השלום האמריקנית, אותה השמיע שעות ספורות קודם לכן בנאום בפני מועצת הביטחון. הוא ציין את השיחות שניהל בעבר עם אולמרט, והצהיר כי יהיה מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל מהנקודה בה הופסק עמו. אולמרט הבהיר בדבריו, כי לא הגיע לארצות הברית כדי למתוח ביקורת על נשיא ארצות הברית או על נתניהו: "תוכנית טראמפ מיועדת לעשות שלום בין ישראל והפלסטינים, אז אנחנו צריכים לנהל איתם משא ומתן. אבו מאזן הוא איש של שלום. הוא מתנגד לטרור, והוא הפרטנר היחיד שאפשר לנהל אתו משא ומתן".

כזכור, על אף ההצעות הנדיבות שאולמרט הציג בפני אבו מאזן במהלך שיחותיהם, המשא ומתן ביניהם לא הבשיל לכדי הסכם, והגיע לסיומו לאחר שאולמרט נאלץ להתפטר מתפקידו בשל פרשיות השחיתות בהן היה מעורב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש על מסיבת העיתונאים המשותפת של אולמרט ואבו מאזן, ואמר כי "זוהי נקודת שפל, זו בושה וחרפה". בריאיון בערוץ 20, הוסיף נתניהו: "אחרי שלוש שנים שפעלתי אצל הנשיא טראמפ כדי להביא לתוכנית המאה, שמכירה בריבונות ישראל בשטחי המולדת שלנו, הולך ראש ממשלה לשעבר, יועצו וחברו הקרוב של בני גנץ, לאבו מאזן כדי להילחם בתוכנית. זה בלתי נתפס".

תגיות:אבו מאזןבני גנץאהוד אולמרטבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה