חדשות יהדות

"בולמים את האנטישמיות במדינת תל אביב": הרשת מוחה על סערת התפילין, ביוזמה יפה

הרשת מתגבשת ומוחה על החלטת עיריית תל אביב שלא להציב דוכני תפילין, בסמוך לבתי ספר. לפניכם חלק מהתגובות הנבחרות שנתקלנו בהן

אא

על רקע החלטת עיריית תל אביב לאסור הצבתם של דוכני תפילין בסמוך לבתי ספר, הרשת לא מפסיקה להגיב.

כפטריות אחר הגשם, צצות להן עוד ועוד יוזמות ופוסטים המשדרים מחאה כלפי ההחלטה המקוממת. "בולמים את האנטישמיות במדינת תל אביב", כך כתב לפני שעות אחדות בעמוד הפייסבוק שלו, הפעיל החברתי רן כרמי-בוזגלו. "אני מזהה בהחלטה, תהליכים המזכירים את שהתרחש באירופה בתקופת השואה. מעניין שלחולדאי אין כל בעיה להכניס את סוכני ההתארגנות החתרנית 'שוברים שתיקה', לבין כתלי המוסדות".

ממשיך כרמי-בוזגלו וכותב כי מדובר באנטישמיות לשמה, שמובילים אנשים שמנהלים "מאבק מזוייף נגד הדתה", כדבריו. "המאבק הזה הוא למעשה מאמץ משולב למחוק את זהותה הלאומית-מורשתית של מדינת ישראל, ואנחנו לא נאפשר למזימה לעבור. בקרוב נצא בסדרת פעולות שיבהירו לחולדאי כי עיר העברית הראשונה תישאר בידינו. עקבו אחר הפרסומים, ותוכלו להצטרף. אהה! ושמרו את התפילין בהישג יד", הוא מסכם וחותם את שמו במילים "רן כרמי בוזגלו, לוחם ומפקד בצבא העם".

כידוע, סטודנטים חילונים החליטו למחות על החלטת עיריית תל אביב בכך שהציבו דוכן תפילין בקרייה האקדמית 'אונו' - כדי שכל מי שחפץ בכך, יוכל להניח תפילין. "בעוד אנשים מנסים להדיר את העם היהודי ומצוותיו, האגודה תחזק ותיתן את הזכות והיכולת לכמה שיותר יהודים החפצים בכך, להניח תפילין", כך כתב יו"ר אגודת הסטודנטים בקרייה האקדמית, אלחנן פלהיימר. לדבריו, כגוף פלורליסטי המכבד כל אדם ואדם לפי דתו ואמונתו, האגודה מאפשרת לכל הסטודנטים - יהודים, ערבים, חרדים, דתיים וחילוניים יחדיו, "לחיות את חייהם ללא הגבלה כזו או אחרת", דבריו. 

בעקבות המחאה, עוד ועוד אנשים מצטרפים ליוזמה להניח תפילין, ומפרסמים את תמונותיהם ברשת. הנה טעימה קטנה:

  

תגיות:רשתתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה