ונשמרתם

זהירות: נמלת האש התגלתה במשתלה העירונית של תל אביב

במשתלה העירונית של תל אביב התגלה מוקד של נמלת האש הקטנה, מין פולש המסוכן לסביבה שעקיצתו כואבת מאוד. הציבור נקרא לגלות ערנות, ולדווח על כל זיהוי של נמלים מסוג זה. מה לעשות עם נעקצתם? כל הפרטים בכתבה

  • י"ז שבט התש"פ
(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

המשרד להגנת הסביבה מתריע, כי התגלה מוקד של נמלת האש הקטנה במשתלה העירונית של תל אביב, בשכונת רמת החייל בעיר. המשרד פעל מול העיריה, ועוקב אחרי הנושא באופן רציף. בשלב זה נאסרה הפצת צמחים מהמשתלה, עד להדברה מספקת של המפגע.

במשרד מבקשים מהציבור לנקוט ערנות, זאת בשל החשש כי נמלת האש הופצה משטחי המשתלה אל הגינות הציבוריות ברחבי תל אביב. כל המבחין בנמלים בסביבתו הקרובה מתבקש לעדכן את הרשות המקומית הרלוונטית, וכן את המשרד להגנת הסביבה, ולקבל הנחיות כיצד לטפל במפגע ולהימנע מהתפשטותו.

נמלת האש הקטנה (Wasmannia auropunctata) מוגדרת בעולם כאחד ממאה המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. צבעה הוא אדום-כתום, וגודלה נע בין 1 ל- 1.1 מ"מ. המלכה מגיעה עד לגודל של 2 מ"מ. בישראל התגלתה הנמלה בסוף שנת 2005, וכיום היא נפוצה בכל רחבי הארץ. אפשר למצוא אותה מחוץ לבית: בגינות, מדשאות, בריכות ועל גבי עצים, וכן בתוך הבתים, בעיקר בקיץ, בחיפוש אחר לחות ומזון.

יודגש כי הנמלה אינה מעבירה מחלות, אולם היא מהווה מפגע תברואי. היא עוקצת בני אדם בכל שעות היום, בבית ומחוצה לו. פעמים רבות העקיצה מתרחשת כאשר היא נלכדת בין עור הגוף לבגדים. עקיצותיה של נמלת האש כואבות מאוד, ויוצרות מעין כווייה על העור למשך מספר שעות, ואף ימים. בנוסף לפגיעה באדם, הנמלה עלולה לפגוע בחיות בית, בחיות משק, בחיות בר, בגידולים חקלאים, בגינון ובמגוון הביולוגי.

במקרה ונעקצתם על ידי נמלת האש הקטנה, ניתן לשכך את הכאב ותחושת הצריבה באמצעות מריחת משחה וקירור המקום בקרח. חיטוי מקום העקיצה ימנע זיהום אפשרי. במידה ויש חשד לתגובה אלרגית חריפה כתוצאה מהעקיצה, יש לפנות באופן מיידי למרכז הרפואי הקרוב.

 

האם נמלת האש משתלטת על ישראל?

תגיות:המשרד להגנת הסביבהנמלת האש הקטנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה