תהילים לרפואה

קרעו את השמים: הידרדרות במצבו של הרב סנדר ארלנגר

הרב סנדר ארלנגר, מגדולי בעלי המוסר בציבור החרדי, זקוק לתפילותיכם. אנא קראו לפחות פרק תהילים אחד לרפואתו: חזקיהו אלכסנדר סנדר יצחק בן יהודית

צילום: Melanie Fidler / פלאש 90צילום: Melanie Fidler / פלאש 90
אא

הידרדרות חמורה במצבו של הדרשן הגדול, הרב סנדר ארלנגר בן ה-70: בשעות הלילה הידרדר מצבו הרפואי של הרב, והבוקר (רביעי) הוא אף עבר החייאה. אנא הרבו בתפילה לרפואתו: הרב חזקיהו אלכסנדר סנדר יצחק בן יהודית.

הרב ארלנגר, תושב בני ברק, נודע כמשפיע רוחני וכבעל מוסר בציבור החרדי. לפני מספר שנים התגלה קריש דם במוחו והוא נאלץ לעבור ניתוח רפואי מורכב, שבחסדי שמים הסתיים בהצלחה.

באחת מהרצאותיו, נשא הרב ארלנגר מדם ליבו את הדברים הבאים: "אם ראית דבר שהדור מתרפין בו, עמוד והתחזק בו ואתה נוטל שכר כולם. לפום צערא אגרא. אם אדם זכה ועמד בניסיונות שרבים אינם עומדים בהם באותו הדור, אז נוטל חלקו וחלק חברו בגן עדן, ומקבל שכר כפול כנגד כולם, גם שכר עבור ההתגברות האישית שלו, וגם מקבל את השכר שהיה אמור להגיע לרשעים במידה ולא היו חוטאים".

"הקדוש ברוך הוא משלם מידה כנגד מידה", המשיך הרב ארלנגר, "בעיר שרובה פרוצה בצניעות ומחמת זה הניסיונות גדולים יותר, בוודאי השכר של הכשרים העומדים בניסיון הוא גדול כנגד כולם. שכר זה הוא בין לנשים שנשמרות מלבוש לא צנוע שעלול להכשיל, ובין לאנשים ששומרים את עיניהם".

"אם לא נחיה עם רוממות הנפש, עם הידור והקפדה יתירה, לא נוכל לעמוד בניסיון היצר החומרני והתאווני של הדור. הדרך היחידה להתגבר על הניסיונות בתקופתנו, היא לא במלחמה עם החומר, אלא אך ורק על ידי התעלות מעל החומר", הוסיף הרב ואמר.

"בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין'', המשיך הרב בדבריו, "כדי להתמודד עלינו להחדיר לבית חיים רוחניים, להסתפק במועט ולהקרין בבית את אור התורה, ואת זאת ניתן לעשות רק עם הרבה אהבה בבית, והרבה אהבת הצניעות". לרפואתו.

עם ישראל מתבקש להתפלל עבור הרב חזקיהו אלכסנדר סנדר יצחק בן יהודית, לרפואה שלימה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) ה' אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי ה' כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי ה' כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) ה' עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה ה' חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע ה' קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע ה' תְּחִנָּתִי ה' תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

תגיות:רפואה שלמהתפילותתהילים לרפואההרב סנדר ארלנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה