חדשות בארץ

אולמרט: אבו מאזן איש של שלום, הוא הפרטנר היחיד

במסיבת עיתונאים משותפת שערך בניו יורק עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר ראש הממשלה לשעבר כי צריך לנהל משא ומתן עם הפלסטינים, וכי אבו מאזן הוא "הפרטנר היחיד שאפשר לנהל אתו משא ומתן". אבו מאזן הצהיר, כי יהיה מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל מהנקודה בה הופסק בשיחותיו עם אולמרט

אולמרט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: Thaer Ganaim/Flash90)אולמרט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: Thaer Ganaim/Flash90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נפגש הערב (שלישי) בניו יורק עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. השניים כינסו מסיבת עיתונאים, בה חזר אבו מאזן על התנגדותו לתוכנית השלום האמריקנית – עמדה אותה הציג מוקדם יותר בנאומו בפני מועצת הביטחון. הוא ציין את השיחות שניהל בעבר עם אולמרט, והצהיר כי יהיה מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל מהנקודה בה הופסק עמו.

מסיבת העיתונאים המתוכננת של אולמרט עם אבו מאזן זכתה בימים האחרונים לגינויים בימין – בין השאר מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אולמרט הבהיר, כי לא הגיע לארצות הברית כדי למתוח ביקורת על נשיא ארצות הברית או על נתניהו: "תוכנית טראמפ מיועדת לעשות שלום בין ישראל והפלסטינים, אז אנחנו צריכים לנהל איתם משא ומתן. אבו מאזן הוא איש של שלום. הוא מתנגד לטרור, והוא הפרטנר היחיד שאפשר לנהל אתו משא ומתן".

בנאומו במועצת הביטחון, תקף אבו מאזן בחריפות את תוכנית המאה. "זאת המדינה שהם מתכוונים לתת לנו", אמר בהציגו את מפת המדינה הפלסטינית כפי שהובאה בתוכנית. "זו גבינה שוויצרית, מי היה מוכן לקבל מדינה כזו?". יו"ר הרשות הוסיף כי הפלסטינים דורשים "שלום צודק בלבד – לא יותר ולא פחות". הוא טען, כי תוכנית טראמפ תוביל "לביסוס משטר אפרטהייד שמתקיים זה זמן רב בפלסטין – הוא יישאר".

כזכור, על אף ההצעות הנדיבות שאולמרט הציג בפני אבו מאזן במהלך שיחותיהם, המשא ומתן לא הבשיל לכדי הסכם, והגיע לסיומו לאחר שאולמרט נאלץ להתפטר מתפקידו בשל פרשיות השחיתות בהן היה מעורב.

נתניהו הגיב על מסיבת העיתונאים המשותפת של אולמרט ואבו מאזן, ואמר כי "זוהי נקודת שפל, זו בושה וחרפה". בריאיון בערוץ 20, הוסיף נתניהו: "אחרי שלוש שנים שפעלתי אצל הנשיא טראמפ כדי להביא לתוכנית המאה, שמכירה בריבונות ישראל בשטחי המולדת שלנו, הולך ראש ממשלה לשעבר, יועצו וחברו הקרוב של בני גנץ, לאבו מאזן כדי להילחם בתוכנית. זה בלתי נתפס".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב: "דווקא ביום שבו אבו מאזן נכשל בניסיון שלו להוביל מהלך מדיני באו"ם נגד מדינת ישראל, בוחר אולמרט לתת רוח גבית לטרור המדיני של הפלסטינים. זו פגיעה לא רק בישראל, אלא גם בארצות הברית, שהציגה תוכנית חשובה לשלום במזרח התיכון".

תגיות:אבו מאזןאהוד אולמרטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה