חדשות בעולם

"אי אפשר לייצר מכונית עם 99% מהחלקים. הקורונה יכולה לפגוע בכלכלה העולמית"

כמה ישלם העולם על התפרצות וירוס הקורונה? לדברי מומחים מניו יורק, אם תמשיך לגבות קורבנות בסין - הקורונה תפגע בכלכלה העולמית. ומי הראשון שעשוי להיפגע מכך?

אא

כמה ישלם העולם על התפרצות וירוס הקורונה? לדברי מומחים מניו יורק, אם תמשיך לגבות קורבנות בסין - הקורונה תפגע בכלכלה העולמית, ועסקים רבים ברחבי העולם עשויים להינזק מכך. 

כידוע, יצרנים רבים ברחבי העולם מייצרים את החלקים שלהם בסין - הודות לעלויות הזולות משמעותית. 

אולם בשל מצב החירום שהוכרז במדינה, כבר כעת מפעלים רבים במדינה נשארים סגורים, ולא משדרים עסקים כרגיל. "יצרני הרכב עשויים להיות הנפגעים הראשונים מהמצב הזה", מסבירים מומחה בשם מייק דאן, בראיון ל-CNN. "לסין יש השפעה רחבה מאוד בייצור הרכבים העולמי, ואתה לא יכול לבנות מכונית רק עם 99% מהחלקים".
דאן הוא יועץ בתעשיית הרכב באסיה, ומנהל פעילות רשת סוכנות רכבים באינדונזיה. "דרוש רק חלק אחד קטן כדי לעצור קו ייצור שלם, גם אם כבר ייצרת אלפי חלקים. סין נחשבת לספקית מרכזית של חלקים למפעלי רכב בעולם, ומרוויחה כמעט 35 מיליארד דולר על חלקים שהיא מייצרת. בשנת 2018 לבדה, הובאו לארה"ב חלקים סיניים של רכבים בסכום של 20 מיליארד דולר - חלקם עברו לחנויות קמעונאיות לחלקי רכב, ואילו אחוז גדול מהם הולך לפסי הרכבה ובנייה של מכוניות".

החל משבבי מחשב וכלה בברגים הכי קטנים במכונית, הכל מתחיל ונגמר בסין. "קשה לומר מתי נתחיל להרגיש את הקורונה על תחום הרכבים", אומרת סגן נשיאת המרכז לחקר רכב במישיגן, הגברת קריסטין דז'יצ'ק. "הייתי מצפה לראות השפעה גלובלית מדורגת עד סוף פברואר, אם הייצור הסיני לא יחזור השבוע".

תגיות:כלכלהוירוססין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה